Prin modernizare se înţelege transformarea unui cântar mecanic (basculă romană sau semiautomată) într-un cântar electronic prin reutilizarea unor componente ?i anume funda?ia ?i receptorul de beton. Pârghiile ?i cu?itele podului basculă se demontează, funda?ia se modifică prin supraturnarea unor reazeme de beton ?i apoi se montează celulele de cântărire. Avantajele transformării podurilor basculă mecanice în cântare electronice sunt multiple: - investitie redusă fa?ă de instalarea unui cântar nou (mai puţin de jumătate din valoarea unui cântar nou) întrucât se reutilizează funda?ia ?i receptorul de sarcină;
- eliminarea erorilor datorate pârghiilor ?i cu?itelor;
- posibilitatea conectării unui sistem de calcul ?i a unei imprimante pentru eliberarea tichetelor de cântar (cf. HG 432/2011).
Modernizarea podurilor basculă cu dale transversale având lungimea de 12 m ?i 15 m ?i capacitatea maximă 50 tSolu?ia propusă de noi utilizează 8 celule de cântărire amplasate exact în locul cu?itelor vechi ?i presupune înlocuirea completă a limitatorilor originali (ace?tia fiind amplasa?i la capetele cântarului). Fa?ă de modernizările în care se folosesc 6 celule, această solutie are mai multe avantaje: - deformarea structurii de rezistenţă ramâne aceea?i, celulele păstrând pozi?ia cu?itelor;
- semiplatformele nu se sudează la mijloc (lucru dificil deoarece profilele INP400 nu mai sunt noi);
- celulele nu sunt amplasate pe îmbinare (fapt ce poate genera erori de cântărire);
- cantitatea de beton utilizată pentru supraturnare este sub 1 mc întrucat nu se execută reazeme noi la mijlocul cântarului.
Limitatorii originali se înlătură complet pentru că, de cele mai multe ori, nu mai pot fi reglaţi corespunzător. În locul lor se montează limitatori longitudinali şi transversali pentru fiecare semiplatformă în parte. Daca se doreşte o capacitate de cântărire de 60 t în loc de 50 t, acest lucru se face prin întarirea structurii de rezistenţa (profilele INP400), nu doar prin programarea indicatorului de greutate. Modernizarea podurilor basculă cu dale longitudinale (tip PI) având lungimea de 12 m şi 15 m şi capacitatea maximă 50 tSoluţia propusă de noi utilizează 8 celule de cântărire amplasate sub un cadru metalic confecţionat în mare parte din profilele ce formează pârghiile vechiului cântar (daca nu sunt ruginite excesiv). Pe acest cadru se sprijină cele 4 dale de beton. Limitatorii de deplasare se înlocuiesc complet ca în cazul modernizării cântarelor cu dale transversale. Extinderea sarcinii maxime de la 50 t la 60 t se poate face, dar este necesar ca dalele de beton să fi fost proiectate pentru această sarcină.Modernizarea cântarului mecanic metalic suprateran (15 m / 50 t)Aceasta se realizează similar cu celelalte modernizări cu dale din beton, cele două semiplatforme fiind sprijinite fiecare pe 4 celule de cântarire.Modernizarea cântarului mecanic CFModernizarea se face ca la podurile basculă auto doar că limitatorii cu şurub se înlocuiesc cu limitatori cu articulaţii sferice care imobilizează platformele fară a induce erori.În cazul cântarelor de cale ferată (CF), nu sunt permise deplasările laterale cauzate de limitatorii cu şurub. Limitatorii cu articulaţii sferice sunt singurii care garantează funcţionarea corectă a cântarelor.Modernizările cântarelor basculă CF nu necesită obţinerea autorizaţiei AFER în cazul în care acestea sunt amplasate pe linii industriale. Sistemul de cântărire poate fi completat cu un sistem de calcul şi cu software pentru eliberarea tichetelor de cântar. Acestea pot fi eliberate individual, pe vagon, sau pe toată garnitura. Se poate elibera şi scrisoarea de trăsură ce ţine loc avizului de expediţie. |