Standardul SA 8000 – Responsabilitate sociala, este un standard utilizat pentru efectuarea auditurilor de terta parte, care stabileste cerinte impuse in mod voluntar privind locul de munca ce trebuie indeplinite de angajator, inclusiv drepturile muncitorilor, conditiile de munca si sistemele de management. Elementele normative ale standardului se bazeaza pe legea nationala, normele internationale si conventiile ILO referitoare la drepturile omului. Standardul SA 8000 poate fi utilizat impreuna cu Ghidul SA 8000 pentru a evalua conformitatea locului de munca cu aceste standarde. Ghidul SA 8000 ajuta la explicarea SA 8000 si a modului in care se implementeaza cerintele acestuia, furnizeaza exemple de metode pentru verificarea conformitatii si serveste ca manual pentru auditori si pentru companiile care doresc sa se certifice in conformitate cu SA 8000. Standardul de certificare SA 8000 se adreseaza tuturor tipurilor de organizatii, indiferent de dimensiune sau domeniu de activitate. Beneficii - Identificarea si controlul proceselor care pot cauza accidente de munca si/sau boli profesionale
- Reducerea numarului de accidente de munca si/sau boli profesionale
- Echipamente de munca si protectie adecvate activitatii
- Cresterea nivelului de conformare la cerintele legale
- Cresterea satisfactiei angajatilor
Etape - Completarea si transmiterea cererii de oferta
- Transmiterea ofertei catre client
- Acceptarea ofertei si semnarea contractului de evaluare a conformitatii
- Inregistrarea clientului
- Desemnarea echipei de audit (auditori si/sau experti tehnici)
- Intocmirea planului de audit
- Pregatirea documentelor necesare realizarii auditului
- Desfasurarea auditului de evaluare
- Intocmirea raportului de audit
- Evaluarea raportului de audit si luarea deciziei privind emiterea certificatului
- Audit de supraveghere I – la 12 luni de la emiterea certificatului
- Audit de supraveghere II – la 24 luni de la emiterea certificatului
- Audit de recertificare – la 36 luni de la certificarea initiala pentru asigurarea continuitatii procesului.
|