Pentru prevenirea aparitiei uzurii premature a unora din componentele ce alcatuiesc sistemul de directie si suspensie precum si a unor evenimente rutiere nedorite este necesara efectuarea geometriei rotilor in mod periodic. Uzura prematura poate atrage costuri apreciabile, mult mai insemnate decat ceea ce implica verficarea periodica a geometriei. Geometria deficitara a rotilor conduce la: – eforturi ale conducatorului in a mentine directia autovehiculului; – dificultati in mentinerea traiectoriei pe suprafata de rulare – influentarea in mod negativ a stabilitatii in cazul franarii de urgenta; – consum ridicat de carburant; – uzura prematura si neuniforma a anvelopelor, etc. Echilibrarea anvelopelor permite miscarea rotilor fara sa cauzeze vibratii ale vehiculului la anumite viteze. Geometria rotilor consta in reglarea unghiurilor pentru ca acsetea sa redevina perpendiculare pe sol si paralele intre ele. In cadrul operatiunii de reglaj al directiei sunt verificate cele trei unghiuri: – de fuga; – de cadere; – si de convergenta. Dupa masuratori se realizeaza corecturile iar la final in fisa autovehiculului este prezentata situatia inainte si dupa interventie. In momentul schimbarii unui element din cadrul sistemului de directie (bucsa, capat de bara, pivot, bieleta, etc,) sau de suspensie (arc, amortizor) se recomanda efectuarea geometriei la roti pentru corectarea deficientelor ce pot aparea odata cu aceste schimbari. Geometria rotilor se recomanda si la inlocuirea anvelopelor impreuna cu echilibrarea, pentru a evita uzura prematura cauzata de o anvelopa dezechilibrata. Pentru orice probleme legate de service-ul rotilor nu ezitati sa ne contactati. Personalul nostru calificat va sta la dispozitie cu sfaturi bazate pe o vasta experienta. |