Servicii oferite în accesarea fondurilor europene nerambursabile: 1. Consultanță privind accesarea fondurilor europene nerambursabile 2. Elaborarea proiectelor - Identificarea necesităților de finanțare ale clienților (persoane fizice, agenți economici, autorități publice, instituții publice, ong-uri);
- Identificarea oportunităților de finanțare ale clienților;
- Verificarea eligibilității beneficiarului și a proiectului;
- Elaborarea documentelor necesare, în funcție de cerințele finanțatorului (cerere de finanțare, buget, analize cost beneficiu, studii de fezabilitate, planuri de afaceri...)
- Depunerea dosarului cererii de finanțare la autoritatea de management sau organismul intermediar.
3. Implementarea proiectelor - Asistență tehnică în perioada de pre-contractare, contractare și implementare a proiectului;
- Elaborarea contractelor de parteneriat;
- Elaborarea planului de management al proiectului;
- Derularea procesului de achiziții publice;
- Asistență în întocmirea dosarelor aferente achizițiilor publice;
- Verificarea respectării cerințelor de vizibilitate și publicitate;
- Asistență la efectuarea vizitelor de monitorizare din partea AM/OI;
- Întocmirea rapoartelor de progres și a cererilor de rambursare;
- Urmărirea îndeplinirii obiectivelor.
4. Auditarea intermediară a proiectelor implementate și auditarea la finalul implementării Auditarea fondurilor nerambursabile include : - Efectuarea auditării în conformitate cu Standardele Internaționale de Audit inclusiv I.S.A. 800, I.S.R.S. 4400;
- Verificare eligibilitate costuri directe cu termenele și condițiile contractului de finanțare;
- Verificarea veniturilor acțiunii (dacă veniturile au fost corect înregistrate în evidența contabilă a proiectului finanțat);
- Verificarea conformității Cererii de rambursare a cheltuielilor cu condițiile contractului de finanțare;
- Verificarea conformității evidențelor contabile ale beneficiarului cu regulile contabile din contractul de finantare;
- Reconcilierea informațiilor din Cererea de Rambursare a Cheltuielilor cu sistemul de contabilitate și înregistrările beneficiarului;
- Aplicarea corectă a ratelor de schimb pentru conversiile monedei, unde este cazul;
- Analiza încadrărilor bugetare;
- Verificarea sumei totale solicitată la plată de beneficiar cu Condițiile Generale și Specifice ale Contractului de finanțare, precum și sumele totale prevăzute pe categorii de cheltuieli;
- Întocmirea Raportului privind Constatările Factuale - RCF ;
- Întocmirea Raportului de Audit .
5. Evidența contabilă în cadrul fondurilor nerambursabile - Evidența contabilă analitică distinctă a fiecărui proiect;
- Utilizarea conturilor analitice distincte pentru reflectarea operațiunilor referitoare la implementarea proiectelor;
- Aplicarea prevederilor și dispozițiilor legale în conformitate cu regulamentele și instrucțiunile în vigoare până la Balanța de verificare;
- Realizarea înregistrărilor contabile aferente proiectelor, în condițiile legii;
- Semnarea și datarea documentelor contabile aferente operațiunilor în cadrul proiectului;
- Urmărirea respectării condițiilor de eligibilitate ale cheltuielilor decontate;
- Respectarea legislației interne și europene în vederea justificării costurilor decontate din Fondul European;
Evidența contabilă analitică poate fi ținută atât la sediul Beneficiarului, cât și la sediul Prestatorului. |