Evaluarea psihologică la copii şi adolescenţi are în vedere cunoaşterea caracteristicilor psihologice ale personalităţii fiecărui copil şi adolescent, fiind vizate ariile de dezvoltare motorie, senzorială, cognitivă, afectiv-motivaţională, socio-relaţională şi de autonomie personală. Rezultatul evaluării psihologice este cunoaşterea în ansamblu a copiilor pentru a le înţelege şi stimula dezvoltarea prin programe adecvate. Este foarte important pentru părinţi să-si poată adapta comportamentul şi atitudinea la cerinţele copilului. Evaluarea psihologică se poate realiza pentru toate categoriile de vârstă, folosind instrumente specifice adecvate fiecărui copil sau adolescent în parte, şi presupune: - cunoaşterea nivelului de dezvoltare mentală şi motorie a copilului sau adolescentului
- evaluarea afectivă şi emoţională
- identificarea dificultăţilor în relaţia părinte – copil / adolescent
- evaluarea mecanismelor de adaptare şi apărare
- stabilirea eventualelor probleme specifice vârstei
- evaluarea gradului de discernământ
- identificarea aptitudinilor generale
|