- În centrul activitatii de predare sta performanta lingvistica, respectiv nivelul si capacitatea scolarilor de a comunica în limba germana.
- Odata cu începerea clasei I, limba germana devine un simplu mijloc de comunicare, nemaifiind un scop în sine.
‘‘Predarea fiecarei materii se face în limba germana, astfel, pe tot parcursul clasei pregatitoare se pune accentul pe îmbogatirea vocabuluarului si fixarea sa, scolarii ajungând la un nivel de fluenta în comunicare comparativ cu cel al vorbitorilor nativi ai limbii germane. - În clasele I-IV, pe lânga componenta orala a limbii, copiii studiaza si elementele de baza ale scrisului si cititului: se constientizeaza diferentele între alfabetul limbii române si cel al limbii germane.
- Manualele dupa care se lucreaza sunt cele aprobate de catre Ministerul Educatiei pentru învatamântul primar în limbile minoritatilor.
Echipa Fridolin va asteapta sa ne vizitati pentru a descoperi energia si creativitatea profesorilor dar si imaginatia si curiozitatea elevilor nostri. Scoala Germana Fridolin inspira si provoaca elevii sa gândeasca creativ si critic cu o abordare inter-curriculara a procesului de învatare menit sa deschida mintile tinere la conexiunile complexe care modeleaza lumea noastra. Elevii dezvolta o fundatie solida în toate disciplimele abordate: matematica, stiinte, arta, muzica, istorie, geografie, limba si comunicare etc. Pe masura ce elevii finalizeaza nivelul primar si se îndreapta catre gimnaziu, ne dorim ca acestia sa fie în masura sa aplice un mod interdisciplinar de gândire pentru a-si forma propriile lor legaturi între diferitele ramuri ale cunoasterii. Scoala Germana „Fridolin” este prima unitate de învatamânt din Municipiul Bucuresti, autorizata de Ministerul Educatiei Cercetarii, Tineretului si Sportului pentru a scolariza la nivelul primar, cu limba de predare matern germana. ‘‘Având în spate un demers didactic vast în învatamântul prescolar si primar în limba germana, ne dorim sa construim împreuna o alternativa la învatamântul traditional, îndreptata spre dezvoltarea armonioasa a micilor scolari. Fridolin Schule a plecat la drum în primul an de functionare cu un numar de 21 de elevi, avand ca baza fundamentala increderea cu care parintii au girat, ajungand sa scolarizeze în peste 60 de elevi în cel de-al treilea an de functionare. În conformitare cu sistemul national de învatamânt scolarizarea la nivel primar începe la vârsta de 6 ani si se finalizeaza la vârsta de 11 ani. Nivelul primar presupune clasa pregatitoare, clasa I, clasa a II-a, clasa a III-a si clasa a IV-a. Curriculum abordat de catre scoala noastra este curriculum national, OMEN nr. 3371/12.03.2013 privind aprobarea planurilor-cadru de învatamânt pentru învatamântul primar si a Metodologiei privind aplicarea planurilor-cadru de învatamânt pentru învatamântul primar. Unitate nostra de învatamânt va avea în vedere urmatoarele cicluri de dezvoltare a copilului: - Ciclul achizitiilor fundamentale (gradinita - clasa a II-a) care are ca obiective majore acomodarea la cerintele sistemului scolar si alfabetizarea initiala. Acest ciclu curricular vizeaza: asimilarea elementelor de baza ale principalelor limbaje conventionale (scris, citit, calcul aritmetic); stimularea copilului în vederea perceperii, cunoasterii si stapânirii mediului apropiat; stimularea potentialului creativ al copilului, a intuitiei si a imaginatiei; formarea motivarii pentru învatare, înteleasa ca o activitate sociala;
- Ciclul de dezvoltare (începând cu clasa a III-a) are ca obiective: dezvoltarea achizitiilor lingvistice si încurajarea folosirii limbii române, a limbii materne si a limbilor straine pentru exprimarea în situatii variate de comunicare; dezvoltarea unei gândiri structurate si acompetentei de a aplica în practica rezolvarea de probleme; familiarizarea cu o abordare pluridisciplinara a domeniilor cunoasterii; constituirea unui set de valori consonante cu o societate democratica si pluralista; încurajarea talentului, a experientei si a expresiei în diferite forme de arta; formarea responsabilitatii pentru propria dezvoltare si sanatate; formarea unei atitudini responsabile fata de mediu.
|