Formatorul este specialistul în formare care proiectează, derulează, evaluează şi revizuieşte activităţi teoretice / practice şi / sau programe de formare şi dezvoltare a competenţelor profesionale, derulate în instituţii specializate sau la locul de muncă. în conformitate cu cerinţele specifice ocupaţie, formatorul este: - Conceptor al programelor de formare, pe baza documentelor normative în vigoare, a standardelor ocupaţionale / de pregătire profesională şi a nevoilor unui anumit sector sau domeniu de activitate - inclusiv al celui de formare a formatorilor;
- Proiectant al programelor şi al activităţilor de formare, pe baza identificării nevoii şi cererii de formare dintr-un anumit sector sau domeniu de activitate;
- Organizator al programelor de formare, asigurand toate condiţiile necesare desfăşurării optime a programului de formare;
- Facilitator al procesului de învăţare şi de dezvoltare prin crearea unor situaţii de învăţare adecvate dezvoltării competenţelor profesionale care se constituie în ţinte ale formării;
- Evaluator al competenţelor efectiv formate sau dezvoltate la participanţii la formare, precum şi al propriei prestaţii ca formator;
- Evaluator al programelor de formare - atat al celor proprii, cat şi al programelor de formare propuse spre evaluare în vederea autorizării;
- Persoană care învaţă pe tot parcursul carierei profesionale, dezvoltandu-şi permanent propriile competenţe de formator.
Competenţele specifice ocupaţiei de formator sunt dezvoltate prin programe de formare profesională continuă organizate prin structuri (centre/ departamente/ organizaţii) autorizate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi/sau Ministerul Educaţiei Cercetării, Tineretului şi Sportului şi/sau Autoritatea Naţională pentru Calificări. Durată program: 60 ore Condiţii minime: Studii superioare absolvite cu diploma de licenta. Comptenţe generale dobândite:1. Pregătirea formării2. Realizarea activităţilor de formare 3. Evaluarea participanţilor la formare4. Aplicarea metodelor şi tehnicilor speciale de formare5. Marketing-ul formării6. Proiectarea programelor de formare7. Organizarea programelor şi a stagiilor de formare8. Evaluarea, revizuirea şi asigurarea calităţii programelor şi a stagiilor de formare Număr de participanţi: teoretică: 28 participanţipractică: 14 participanţi Forme de evaluare: Instrumente de evaluare: -
- chestionare
- dezbateri
- lucrare practică
Lectori: |