Mediere bancara Care sunt litigiile care pot fi supuse medierii bancare? Printre litigiile care pot fi mediate din punct de vedere al institutiilor de credit se enumera urmatoarele: • neplata datoriilor reprezentand rate, dobanzi, penalitati, comisioane; • instrainarea bunurilor aduse in garantie fara a avea acordul bancii; • reclamatii nejustificate ale clientilor; • declansarea procedurii de insolventa in mod abuziv, in vederea impiedicarii bancii de a-si recupera creantele sale. Din punct de vedere al clientilor, litigiile care pot fi mediate sunt: • majorarea dobanzii si/sau a marjelor de profit si risc care au fost stabilite fixe pe perioada derularii contractului; • perceperea unor comisioane suplimentare; • introducerea in contractele de credit a unor clauze considerate de clienti ca fiind abuzive; • necomunicarea majorarii ratei dobanzii, in cazul in care aceasta dobanda nu are legatura cu un indice de referinta ; • operatiuni neautorizate in conturi; • modificarea clauzelor contractelor fara consultarea si fara acordul partilor contractante, precum si fara a se incheia vreun act aditional; • erori in procesarea tranzactiilor cu carduri; • erori in procesarea tranzactiilor efectuate de catre clienti prin internet banking; • prelucrarea cu intarziere a instrumentelor de debit (ordine de plata, bilete la ordin, cambii si cecuri); • fraude bancare. Avantajele medierii bancare • prin mediere se sting conflictele existente intre parti si se poate preintampina aparitia unor alte neintelegeri ulterioare; • solutionarea in mod echitabil a conflictelor dintre institutiile de credit si clienti prin alegerea solutiei de catre parti si nu de o terta persoana; • mentinerea clientelei deja formate; • solutionarea conflictelor intr-un termen scurt; • pe langa beneficiile de ordin financiar, deoarece este o metoda confidentiala, niciuna din partile aflate in conflict nu este afectata la nivel de imagine; • evitarea cheltuielilor generate de un posibil proces si a cheltuielilor pe care le implica executarea silita. |