Medierea în domeniul Protectiei Consumatorului Cand apelez la Medierea în domeniul Protectiei Consumatorului? - când consumatorul invoca existenta unui prejudiciu ca urmare a achizitionarii unui produs sau unui serviciu defectuos, - a nerespectarii clauzelor contractuale ori garantiilor acordate, - a existentei unor clauze abuzive cuprinse în contractele încheiate între consumatori si operatorii economici, ori a - încalcarii altor drepturi prevazute în legislatia nationala sau a Uniunii Europene în domeniul protectiei consumatorilor; Avantajele medierii in domeniul protectiei consumatorilor: Avantaje pentru client / consumator Deoarece declansarea unui proces pentru revendicarea unor daune, necesita costuri mari si de foarte multe ori consumatorul unui produs sau serviciu defectuos renunta la drepturile ce i se cuvin pentru remedierea situatiei în care a ajuns, apelarea la mediere este mult mai accesibila si în cele mai multe cazuri duce la rezolvarea rapida a cererilor partii afectate. Avantaje pentru comercianti Apelarea la mediere poate duce la stingerea rapida a conflictului. Prin obligativitatea la confidentialitate impusa de legea 192 din 2006, si prin clauzele acordului de mediere, comerciantul reuseste sa evite daunele de imagine ce pot urma unui conflict în domeniul protectiei consumatorilor. În aceste conditii, îsi poate continua activitatea fara ca evenimentul petrecut sa afecteze în vre-un fel profitul comercial. De asemenea, daca la mediere are ocazia sa negocieze daunele pe care trebuie sa le plateasca, un proces civil îi poate impune cheltuieli mult mai mari. |