| Eurocomunicare, hub creativ de cercetare Bucuresti | | |
| | | De ce comunicarea digitala? | | | Detalii | | | | Pentru ca noul ecosistem media digital (constând din totalitatea platformelor sociale, gigantilor tehnologici care activeaza în domeniu, aplicatiilor si serviciilor digitale, s.a.m.d.) ridica o serie de probleme cheie: - În mediul de afaceri: accentul se muta pe economia digitala, care creste de 7 ori mai repede decât celelalte sectoare economice.
- La nivelul societatii: infrastructura digitala reconfigureaza toate activitîatile umane la o scara comparabila cu revolutiile produse de inventia tiparului sau descoperirea electricitatii.
- La nivelul pietei muncii: se reconfigureaza profesiile si competentele cerute de angajatori. Accentul se muta asupra competentelor digitale si asupra întelegerii adecvate a mediului digital. Este anticipata disparitia anumitor ocupatii, prin automatizarea proceselor, si aparitia unor profesii noi, specifice economiei digitale.
- La nivelul sistemului de educatie: devine esentiala realizarea, de la vârste timpurii, a asa-numitei alfabetizari media. Acest concept desemneaza setul de cunostinte, abilitati si competente necesare in vederea utilizarii noilor media, implicând si analiza, evaluarea si reflexia critica. În cazul tinerilor si adultilor, devine necesara dezvoltarea competentelor digitale cerute în context profesional, dar si personal
- La nivel stiintific: este nevoie de studii si cercetari riguroase ale specificului noului ecosistem media digital, cu accent pe efectele media si distorsiunile (maladiile) de comunicare prilejuite (ex. stiri false, dezinformare online, polarizarea opiniilor si atitudinilor, potentialul de radicalizare).
| | | | | | | | |
|
|