Pe parcursul vietii unei masini, aceasta are parte de multe revizii de rutina. Uzura mototului depinde foarte mult de modul in care acesta este intretinut si reviziile periodice reprezinta modul cel mai simplu de a-i prelungi viata acestuia. Indiferent de masina si motor, revizia, schimbarea uleiului si a filtrelor ar trebui sa se faca la 10.000 km chiar daca unii producator recomanda altceva. Indiferent de numarul de kilometrii efectuati nu trebuie depasit intervalul de 1 an pentru ca uleiul si alte consumabile se deterioreaza in timp. Chiar daca vi se par mari costurile reviziilor cu siguranta sunt mult mai mici decat costurile unor reparatii majore a motorului. Astfel ca simpla efectuare corecta a reviziilor poate elimina acele riscuri care apar daca nu se respecta. Revizia trebuie facuta regulat, la intervale de timp mai scurte decat cele specificate de producatori si in service. In functie de vechimea masinii, revizia presupune mai multe operatiuni de macanica auto si electrica cum ar fi: – schimburi ulei motor, cutie de viteza si servodirectie; – schimburi filtre de aer, de ulei, de benzina sau motorina si de polen; – verificare si schimbare lichid de frana si lichid de racire; – verificare si schimbare placute de frana si saboti daca este cazul; – verificarea martorilor luminosi de pe bord, tuturor semnelor luminoase; – curatarea instalatiei de aer conditionat, reumplerea cu freon dupa caz; – schimbare bujii; – inspectarea vizuala a exteriorului masinii si a motorului; – verificarea starii articulatiilor rotilor, ungerea suruburilor mai ales in sezonul rece; – verificarea geometriei rotilor si a unghiurilor de fuga; – schimbarea curelei de distributie si a rolei intinzatoare; – verificarea capacitatii de franare a masinii. In general anumiti producatori de autovehicule nu specifica schimbarea anumite uleiuri sau lichide cum este spre exemplu uleiul de servodirectie sau cel al cutiei de viteze, dar pentru buna functionare a masinii dvs. sunt chiar obligatorii aceste operatiuni. Orice piese in miscare are nevoie de ungere pentru ca proprietatile uleiului se deterioreaza in timp. |