Grupa mica Integrarea este vitala la început grupei mici. Copiii intra într-o comunitate unde sunt întâmpinati cu rabdare si întelegere. Ne folosim de jocuri de miscare, de cunoastere reciproca si de cooperare într-un program ordonat, conceput pentru a realiza aceste obiective. Avem experienta si idei pentru obiective educative si creative care sa mentina implicarea si motivatia copiilor pentru participarea activa la viata în colectivitate. La sfârsitul primului an de gradinita, limba germana este mijlocul exclusiv de comunicare între educator si grupa, iar copiii o folosesc liber la jocuri organizate în gradinita, activitati educative, sarcini comunitare. Grupa mijlocie Miza grupei mijlocii este foarte importanta: experientele si cunostiintele trebuie comunicate exclusiv în limba germana. Copiii au crescut si apar alte provocari. Se discuta teme si evenimente, se folosesc materiale video si audio. Atelierele de logica si creativitate sunt ocazii incitante de participare la activitati interesante pentru construirea unui vocabular activ consistent. Jocul reprezinta principala resursa de educatie care sa mentina si sa stimuleze participarea copiilor. Avem pregatit seturi de jocuri de învatare si de miscare, de îndemânare, de atentie si cooperare. În gradinita confortul si starea de bine sunt construite prin joc si joaca. Toate acestea se regasesc direct în cunostiintele de limba germana din grupa mijlocie unde copiii ajung sa îsi exprime propriile pareri si idei la activitati care presupun întelegere corecta si implicare activa. Grupa mare Nu mai este mult si copiii pleaca din gradinita spre scoala. Pentru a-si continua educatia în limba germana, multi copii se pregatesc pentru testul de admitere la scolile în limba germana cum sunt Colegiul German Goethe, Scoala gimnaziala Elena Vacarescu sau liceul Alexandru Vlahuta. Programul de grupa mare urmareste realizarea criteriilor de admitere la aceste scoli. În grupa mare, copiii ajung sa povesteasca, sa descrie, sa formuleze pareri argumentate adica sa poarte o conversatie libera pe o tema potrivita vârstei. Copiii mari au o lume complexa în care exista interese si înclinatii individuale. Ne ocupam de fiecare copil în parte oferind oportunitati sa-si realizeze, prin joc si învatare, potentialul de dezvoltare în actiuni de grup sau deziderate individuale. |