Ce este Directia Generala de Asistenta Sociala şi Protectia Copilului ? Directia Generala de Asistenta Sociala şi Protectia Copilului (DGASPC) este instituţia publică cu personalitate juridică ce funcţionează în subordinea consiliului judeţean, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti. Direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului s-au infiintat in anul 2005, prin reorganizarea Serviciului public specializat pentru protectia copilului – infiintat in 1997 - si a Serviciului public de asistenta sociala care functionau în subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.Harta direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului. Ce face direcţia generală? Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului aplică, la nivelul judetului şi al sectoarelor Municipiului Bucuresti politicile şi strategiile de asistenţă socială în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricăror persoane aflate în nevoie. În ceea ce priveşte protecţia copilului, DGASPC indeplineste o serie de atributii: 1. întocmeşte raportul de evaluare iniţială a copilului şi familiei acestuia şi propune stabilirea unei măsuri de protecţie specială; 2. monitorizează trimestrial activităţile de aplicare a hotărârilor de instituire a măsurilor de protectie speciala a copilului; 3. identifică şi evaluează familiile sau persoanele care pot lua în plasament copilul; 4. monitorizează familiile şi persoanele care au primit în plasament copii, pe toată durata acestei măsuri; 5. identifică, evaluează şi pregăteşte persoane care pot deveni asistenti maternali profesionisti, în condiţiile legii; încheie contracte individuale de muncă şi asigură formarea continuă de asistenţi maternali profesionisti atestati; evaluează şi monitorizează activitatea acestora; 6. acorda asistenta şi sprijin parintilor copilului separat de familie, în vederea reintegrarii în mediul său familial; 7. reevaluează, cel puţin o dată la 3 luni şi ori de câte ori este cazul, împrejurările care au stat la baza stabilirii masurilor de protecţie speciala şi propune, după caz, menţinerea, modificarea sau încetarea acestora; 8. îndeplineşte demersurile vizând deschiderea procedurii adoptiei interne pentru copii aflaţi în evidenţa sa; 9. identifică familiile sau persoanele cu domiciliul în România care doresc să adopte copii; evaluează conditiile materiale şi garantiile morale pe care acestea le prezintă şi elibereaza atestatul de familie sau de persoană apta să adopte copii; 10. monitorizează evolutia copiilor adoptati, precum şi a relaţiilor dintre aceştia şi părinţii lor adoptivi; sprijină părinţii adoptivi ai copilului în îndeplinirea obligaţiei de a-l informa pe acesta că este adoptat, de îndată ce vârsta şi gradul de maturitate ale copilului o permit; 11. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege; Directia Generala de asistenta sociala si protectia copilului este condusa de un director general, ajutat in activitatea sa de cel puţin 2 directori adjuncţi, dintre care unul coordonează activităţile din domeniul protetia persoanelor adulte, iar unul coordonează activitatea de protecţie a drepturilor copilului. Pentru mai multe informaţii: Hotărârea Nr. 1434 / 2.09.2004Hotărârea Nr. 1896 / 2006 |