Accesul oricărei persoane, fizice sau juridice, la informaţiile de interes public, produse şi/sau gestionate de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap se face din oficiu sau la cerere - formulată în scris sau verbal. Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public: - Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea ANPH şi a instituiilor subordonate; - proiectele de acte normative elaborate de ANPH, în conditiile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică; - structura organizatorică şi atribuţiile compartimentelor organizate în cadrul aparatului propriu, programul de funcţionare şi programul de audienţe; - coordonatele de contact ale ANPH, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresele de e-mail ale salariaţilor şi adresa paginii de Internet; - sursele financiare şi datele despre buget; - programele şi strategiile proprii; - lista cuprinzând documentele de interes public; - lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate potrivit legii; - modalităţile de contestare a deciziei ANPH în situaţia în care persoana care se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate. Accesul la informaţiile de interes public se realizează prin una din următoarele modalitati: - afişare la sediul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap; - publicarea în mijloacele de informare în masă; - publicarea în Monitorul Oficial al României; - publicare în pagina de Internet proprie; - consultarea lor la sediul ANPH. |