De ce este importanta verificarea si reglarea geometriei ? Geometria rotilor trebuie verificata pentru a reduce la minim uzura anvelopelor si solicitarile articulatiilor pentru a creste confortul si siguranta in trafic. Un paralelism corect al rotilor reduce uzura anvelopelor, crescand astfel durata lor de viata si performantele contribuind si la economia de carburant. Verificarea si reglarea subansamblelor directiei duce la cresterea comportamentului si siguranta rularii autoturismului reducand la zero devierile sau deplasarea vehiculului in alta directie decat cea dorita de conducatorul auto. Trebuie sa veniti la un service auto specializat in geometrie atunci cand: - ati lovit un obstacol, o bordura sau o groapa
- remarcati ca anvelopele prezinta o uzura neuniforma
- va confruntati cu probleme la virare si volanul nu revine usor la starea initiala
- autovehiculul nu pastreaza directia la drum in aliniament
Reglarea geometriei este efectuata in scopul de a optimiza tinuta de drum si pentru a creste durata de viata a anvelopelor. Principalele motive de a avea o geometrie corecta: - faceti economii
- anvelopele vor avea o durata de viata mai mare
- vehiculul se conduce mai usor deoarece scade rezistenta la rulare a anvelopei.
Este recomandata efectuarea periodica a geometriei rotilor autovehiculului dumnevoastra pentru a evita aparitia unor evenimente rutiere nedorite. Geometria rotilor, alinierea acestora fata de directia de mers si alinierea unei roti fata de cealalta, este foarte importanta pentru manevrabilitatea si siguranta in timpul deplasarii autovehiculului. Existenta unor abateri de la paralelism duce la uzura neuniforma a anvelopelor si a sistemului de suspensie. Din acest motiv se recomanda sa efectuati verificarea geometriei rotilor la maxim 10.000 km parcursi. Verificarea si reglarea geometriei rotilor este realizata de catre tehnicienii nostri cu echipamente moderne de masurare in conformitate cu specificatiile producatorului. - Control stare si presiune anvelope
- Control jocuri elemente si articulatii directive
- Geometrie auto clasa mica:
- Geometrie auto clasa medie / superioara
- Geometrie auto 4X4, utilitare
- Reglarea convergentei rotilor, caderii, reglarea axei spate, reglarea axei fata
- Reglarea se face cu ajutorul senzorilor cu laser.
|