Efectuarea geometriei si echilibrarea rotilor este una dintre operatiunile cele mai importante si ea trebuie realizata periodic, pentru a preveni aparitia de evenimente rutiere nedorite sau a uzurii premature a unora dintre componentele sistemului de directie şi suspensie. Această uzură prematură conduce de cele mai multe ori la cheltuieli mult mai mari decât cele presupuse de verificarea geometriei şi corectarea acesteia. O geometrie deficitară a roţilor conduce la: efecte nedorite în ceea ce priveste traiectoria autovehiculului pe suprafaţa de rulare; eforturi sporite ale conducatorului auto în a menţine direcţia autovehiculului; uzura rapidă, prematură şi neuniformă a anvelopelor; consum excesiv de carburant; uzura prematură a pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de direcţie, cu implicaţii directe în ceea ce priveşte siguranţa participanţilor la trafic şi implicând costuri apreciabile. Din aceste cauze, se recomandă ca, la momentul schimbării unui element al sistemului de direcţie (bieleta, bucşă, pivot, capăt de bară etc.), sau al sistemului de suspensie (amortizor, arc) să se efectueze geometria roţilor, pentru corectarea eventualelor deficienţe care apar odată cu aceste schimbări. De asemenea, la înlocuirea anvelopelor se recomandă echilibrarea acestora şi efectuarea geometriei roţilor, ştiut fiind faptul că o anvelopă dezechilibrată conduce nu numai la uzura prematură a acesteia dar antreneaza după sine şi uzura elementelor sistemului de direcţie şi suspensie. În atelierele aparţinând companiei noastre orice astfel de înlocuire sau intervenţie este urmată de efectuarea geometriei roţilor, pentru prevenirea situaţiilor dificile sau a pericolelor care pot pune în pericol participanţii la traficul rutier. |