In 2010 ”Ministerul Industriei dintr-o tara X trimite delegatie de oameni de afaceri in Romania pentru a studia oportunitatea incheierii unui contract de antrepriza de constructii de un anumit gen, sens in care prin intermediul ambasadei din tara noastra li se faciliteaza contactul cu mai multi oameni de afaceri romani si straini ce desfasoara activitatii in domeniul constructiilor solictat. Dupa mai multe tratative se stabilesc si discuta cu doua firme ce aveau experienta in domeniu si care activau pe piata de profil din Romania si strainatate de peste 30 de ani. Inainte de a se semna contractul in valoare de cateva zeci de milioane de dolari se adreseza unui birou de detectivi care in mai putin de 48 de ore le comunica cine sunt firmele si asociatii acestora cu care urmau sa semneze contractul. Una dintre firmele selectate avea mari probleme financiare, motiv pentru care a fost scoasa de la negocieri. Ceea ce trebuie retinut e faptul ca daca se semna contractul cu aceea firma: - Aceasta nu putea sa onoreze contractul de antrepriza, fapt ce ducea la tregiversarea executarii lucrarilor de constructii peste termenul limita propus de finalizare;
- Cheltuieli inutile legate de recuperarea avansului platit, negocieri, contactare avocati,;
- Procese lungi si costisitoare pentru reprezentantii ministrului din tara X;
- Inceperea unui nou studiu de piata pentru identificarea unei alte firme de profil care sa execute lucrarea;
- Negocierea unui nou contract.
|