PSIHOTERAPIA este un domeniu interdisciplinar, situat la granita dintre medicina si psihologie. Este o modalitate de tratament cuprinzator, deliberat, planificat, prin mijloace si metodologii stiintifice avand un cadru clinic si teoretic centrat pe reducerea sau eliminarea unor simptome, tulburari mintale sau stari de suferinta, comportamente disfunctionale etc. Psihoterapia este o relatie interpersonala intentionat utilizata de un psihoterapeut cu formare de specialitate cu scopul de a ajuta un client sau pacient privitor la problemele sale de viata. Participarea in cadrul GRUPULUI DE STIMULARE COGNITIVA reprezinta o activitate deosebit de instructiva si placuta pentru copiii aflati in stadii de dezvoltare psiho-motorie asemanatoare. GRUPURILE DE STIMULARE COGNITIVA sunt alcatuite din 2 - 6 copii, structurate pe niveluri de varsta: 1 - 2 ani, 2- 4 ani, 4 - 6 ani; in cadrul acestora sunt satisfacute sau stimulate curiozitatea copiilor si nevoia lor de cunoastere prin situatii spontane, naturale, cu o structura lejera care nu obliga copilul la o invatare "ca la scoala". GRUPUL DE STIMULARE COGNITIVA ofera copiilor posibilitatea de a invata lucruri noi sau de a le consolida pe cele deja existente, participand la diferite jocuri specifice nivelului sau de dezvoltare. Trebuie sa nu uitam ca jocul, desi nesemnificativ pentru adulti, este esential pentru copii, fiind principala modalitate prin care ei invata si isi dezvolta gandirea! Perioadele prescolara si scolara sunt caracterizate de un ritm rapid al achizitiilor intelectuale si al dezvoltarii gandirii la copil. Copilul este intr-o explorare continua, el cerceteaza cu interes mediul inconjurator si emite concluzii pe baza a ceea ce vede, aude, miroase, manipuleaza, simte. De cele mai multe ori concluziile emise de copii sunt amuzante pentru adulti, insa trebuie inteles faptul ca pentru el este un lucru foarte important si serios. Modalitatile prin care un copil emite niste concluzii sunt diferite de rationamentele adultilor si de aceea ei au mare nevoie de explicatii. Curiozitatea copilului este un semn de evolutie a gandirii. Daca aceasta curiozitate este acceptata si satisfacuta de adulti, atunci copilul se va simti liber si incurajat sa puna intrebari si va avea incredere ca parintii si ceilalti adulti din jurul sau il vor indruma corect spre rezolvarea problemelor sale. In schimb, daca aceasta curiozitate este ignorata sau luata in ras, atunci copilul se poate bloca si risca sa devina neincrezator in capacitatea sa de intelegere si cunoastere sau poate sa inceteze sa mai puna intrebari, ceea ce ii poate incetini sau intrerupe procesul de dezvoltare a gandirii. DESCRIEREA ACTIVITATIILOR Desfasurate de psihologii Centrului Medical de Recuperare DARIN : CONSILIERE PSIHOLOGICA - - Evaluare si consiliere experientiala a copilului, adultului, cuplului si familiei;
- - Consiliere psihologica pentru prevenirea si ameliorarea problemelor psiho-emotionale si de comportament ale copiilor, adolescentilor si adultilor;
- - Consiliere psihologica pentru optimizarea, autocunoasterea si dezvoltarea personala la copii, adolescenti si adulti;
- - Consiliere psihologica pentru optimizarea relatiei parinti-copii-adolescenti;
- - Consiliere psihologica pentru parintii unui copil cu diferite probleme de sanatate;
- - Consiliere în probleme psihologice şi în situaţii de risc;
- - Consiliere psihologica în menţinerea sănătăţii şi confruntarea cu condiţia de boală şi impas existenţial;
- - Consiliere psihologica pentru optimizarea proceselor de cuplu, familie, grup.
PSIHOLOGIE CLINICA - - evaluare subiectiv-emoţională;
- - evaluare cognitivă;
- - evaluare comportamentală;
- - evaluarea simplă a personalităţii şi a mecanismelor de coping/adaptare/defensive;
- - evaluarea psihologică asociată activităţilor cu cupluri sau familii (sau altor grupuri);
- - evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural în care se manifestă problemele psihologice;
- - evaluarea dezvoltării psihologice. educaţie pentru sănătate, promovarea sănătăţii şi a unui stil de viaţă sănătos , prevenirea îmbolnăvirilor (ex. prin modificarea stilului de viaţă);
- - elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluare programelor de promovare a sănătăţii şi de prevenire a îmbolnăvirilor la nivel individual, de grup;
- - intervenţii specifice pentru persoanele cu nevoi speciale [aria psihopedagogiei speciale în condiţii de psihopatologie (ex. logopedie clinică)];
- - consiliere şi terapie suportivă;
- - optimizare şi dezvoltare personală, autocunoaştere.
IN CADRUL LOGOPEDIEI CLINICE: - - evaluare psihologica si stimulare cognitiva la persoanele cu INTARZIERE IN DEZVOLTAREA PSIHICA.
- - evaluare si interventie logopedica in DISLALII, DISGRAFII si alte tulburari de limbaj.
- - evaluare si interventie logopedica la copii cu tulburari din spectrul AUTIST, cu SINDROM DOWN, HIPOACUZIE sau intarziere in aparitia si dezvoltarea limbajului.
- - evaluare si interventie logopedica la adulti cu AFAZII si ACCIDENTE VASCULARE CEREBRALE.
|