In trecut, credeam ca a avea AER CONDITIONAT in masina este un lux. Acum stiu, este o NECESITATE, adica mai pe romaneste spus nu mai este un moft. Toti oamenii cu care am vorbit despre A/C remarcau acelasi lucru. Odata ce ai condus o masina cu A/C nu iti mai doresti sa conduci una fara. Numarul masinilor a crescut, traficul s-a inrautatit, oameni petrec tot mai mult timp in masina. Temperaturile au crescut de la an la an,semnalandu-se in ultimii ani foate multe probleme in trafic. Aerul-conditionat asigura in multe sensuri un climat optim pentru sofer si pasageri. Pe langa efectul de racire, A/C filtreaza si curata aerul , scazand si umiditatea. Aceasta inseamna ca tu respiri un aer mai curat fara poluare si particule nocive din aer. O veste buna pentru persoanele alergice! Importanta folosirii A/C pe timp de iarna. Pe timpul iernii poti avea o un habitaclu uscat fara umiditate si geamuri aburite ( pentru dezghetare vezi WEBASTO ). Majoritatea oamenilor detin o masina de ceva timp si nu doresc sa ramana in pana. Atunci cand sunt folosite in mod frecvent si intretinute, masinile functioneaza mai bine ,sunt mai receptive si opereaza cu o mai mare economie de combustibil. Sistemul de aer-conditionat este foarte asemanator. Folosirea sistemului A/C ofera beneficiul de a avea un aer curat si uscat in masina. Starea buna de functionare este cel mai bine intretinuta prin utilizare. Folosirea instalatiei A/C periodic permite lubrefierea garniturilor (oring-uri) ce asigura etanseitatea sistemului si a compresorului. Acest lucru are doua efecte negative: Pierderile de refrigerant- consecintele acestor pierderi este ca sistemul va opera mai putin eficient. Compresorul care circula refrigerantul prin sistem va lucra mai greu ceea ce duce la cresterea consumului de combustibil. Prezenta apei sau aerului in sistem- umezeala va reactiona cu refrigerantul, in timp ducand la formare de acizi .Acestia ataca garniturile si conductele .Costul reparatiilor acestor probleme este mai ridicat decit simpla prevenire prin folosire regulata a sistemului. |