Ai nevoie de o evaluare psihologica? Clinica Aproape iti pune la dispozitie tipuri diverse de evaluari psihologice. Evaluarea psihologica are un rol foarte important si poate reprezenta un instrument valoros care genereaza multe informatii utile parintilor, profesorilor, angajatorilor sau fiecaruia dintre noi. Evaluarea psihologica are ca scop principal intelegerea nivelului la care ne aflam la un moment dat (valabil indiferent de varsta) si poate aduce o imagine cat mai completa si obiectiva a acestuia. Evaluarea psihologica nu este niciodata concentrata pe o singura metoda sau un singur test. Fiecare persoana are o serie de competente care pot fi evaluate prin mai multe metode. Un psiholog este acolo pentru a evalua competentele, dar si limitarile persoanei si sa realizeze un raport obiectiv si util. Un raport de evaluare psihologica nu va constata doar in punctele slabe, ci si in cele forte, fiind o investigare mai detaliata a ta ca persoana si a functionarii psihicului tau. Evaluarea psihologica poate debuta prin administrarea unor teste psihologice, apoi continua printr-un interviu cu psihologul, care ar putea insemna 2 sau 3 intalniri separate. Testarea psihologica, care presupune administrarea de teste standardizate, este o parte importanta a procesului de evaluare, deoarece aduce un plus de obiectivitate evaluarii. Spre exemplu, testele psihologice pot include evaluarea personalitati, tulburarilor psihologice, IQ-ului, memoriei etc. Insa evaluarea psihologica nu se reduce la testarea psihologica. Pe langa testele utilizate, psihologul poate folosi mai multe instrumente psihologice prin care sa-si faca o parere cat mai completa asupra problemei cu care i te-ai adresat si pentru a propune cea mai adecvata si eficienta interventie. Evaluare psihologica adulti - oricand ai nevoie. Procesul de psihodiagnostic: Ofera precizari de diagnostic in cazul in care natura problemei si tipul de interventie psihologica par neclare: ? In cazul copiilor/adolescentilor este utila in diagnosticul intarzierilor in dezvoltarea psihomotorie, tulburarilor de limbaj si comunicare, de functionare cognitiva, tulburarii de hiperactivitate/inatentie (ADHD), tulburari de comportament, tulburarilor de spectru autist etc In cazul adultilor poate fi utila in situatia unei tulburari nediagnosticate de invatare, o problema de tipul deficitului de atentie, o disfunctionalitate emotionala, o tulburare psihotica, o tulburare de memorie etc. Confera un ajutor semnificativ planificarii interventiei terapeutice si scurteaza timpul de tratament sau reorienteaza tratamentul atunci cand acesta este ineficient. |