– Momentul organizatoric dureaza aproximativ 3 minute si consta intr-o conversatie introductiva, observarea cursantului, aranjarea distantei scaun-pian, ajustarea inaltimii scaunului si aranjarea partiturilor pe pupitru . – Captarea atentiei elevului si enuntarea obiectivelor este de aproximativ 3 minute si consta in prezentarea importantei si scopul lectiei, precum si verificarea insusirii cunostintelor dobandite in lectia anterioara. – Reactualizarea cunostintelor dobandite anterior dureaza aproximativ 10 minute si constau in ascultarea exercitiilor pentru incalzirea degetelor si piesele avute ca tema pentru studiu acasa, explicarea neclaritatilor avute. – Prezentarea continutului, a sarcinilor de invatare si executare se desfasoara in aproximativ 20 minute. Prin aceasta se preda noul continut al cursului, profesorul exemplificand, demonstrand si explicand. – Obtinerea interpretarii dureaza aproximativ 10 minute, se ofera solutii pentru rezolvarea problemelor tehnice (digitatie, egalitate, ritm, articulatie etc.) folosind ca metode: demonstratia si conversatia. – Evaluarea dureaza aproximativ 3 minute – se apreciaza stadiul de asimilare a materialului fata de obiectivul propus, folosind ca metode: notarea pe partitura sau caiet si conversatia. – Asimilarea feedback-ului dureaza 2 minute – Se recapituleaza notiunile insusite pe parcursul lectiei, se dau indicatii concrete, precise, pentru studiul individual. Cursantul intreaba, repeta si asculta. |