Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii (CNSAS) Afisari: 20673
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 7381
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Matei Basarab , nr. 55-57, sector 3,
-------------------------
Phone: Telefon
  0374189161; 0374189167; 0374189048
-------------------------
Web: Internet
  email: office@cnsas.ro
  site: www.cnsas.ro

 
Desconspirarea Securitatii  
Detalii  

Conform Art. 1 din OUG 24/2008, Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii comunică în scris, la cerere, identitatea (numele, prenumele, numele părinţilor, data şi locul naşterii) persoanelor care au transmis informaţii Securităţii în mod conspirat şi au contribuit astfel la instrumentarea dosarelor studiate de petenţi, în temeiul dreptului de acces la dosar. Consiliul comunică în scris datele de identitate ale informatorilor numai dacă acestea pot fi stabilite cu certitudine, în condiţiile legii.

 

Totodată, conform Art. 1 al. 7 Consiliul verifică, la cerere, şi ofiţerii de Securitate sau de Miliţie care au contribuit la instrumentarea dosarelor studiate de petenţi, întocmind note de constatare pe care le transmite Curţii de Apel Bucureşti, instanţa de contencios administrativ.

 

I. Procedura de deconspirare a informatorilor presupune parcurgerea următoarelor etape:     

-   Depunerea cererii la Registratură (pe formularul tipizat disponibil la sala de lectură, sau în forma          redactată de petent);     

-   Procesarea cererii la Direcţia Investigaţii.

Instituţia nu deţine o evidenţă centralizată a          

informatorilor Securităţii, care să permită regăsirea directă şi imediată a documentelor/informaţiilor

  privind legătura dintre un nume conspirativ, consemnat într-un dosar, şi numele real, aşa cum prevede          

legea. În consecinţă, soluţionarea unei cereri de deconspirare depinde de rezultatul unor operaţiuni          

complexe, de extragere şi procesare a informaţiilor din mai multe dosare, precum şi de introducerea          

lor într-o bază de date specială, creată de Consiliu. Baza de date utilizată permite monitorizarea          

cererilor până la soluţionarea lor completă, prin identificarea tuturor informatorilor din dosar

  privind legătura dintre un nume conspirativ, consemnat într-un dosar, şi numele real, aşa cum prevede          

legea. În consecinţă, soluţionarea unei cereri de deconspirare depinde de rezultatul unor operaţiuni          

complexe, de extragere şi procesare a informaţiilor din mai multe dosare, precum şi de introducerea          

lor într-o bază de date specială, creată de Consiliu. Baza de date utilizată permite monitorizarea          

cererilor până la soluţionarea lor completă, prin identificarea tuturor informatorilor din dosar

 

-   Comunicarea identităţii surselor deconspirate, printr-un document oficial semnat de preşedintele          

instituţiei, transmis solicitantului prin poştă, cu confirmare de primire

 

II. Procedura de verificare a ofiţerilor care au contribuit la instrumentarea dosarelor studiate în temeiul dreptului de acces, prevăzut de Art. 1 al OUG 24/2008, presupune parcurgerea următoarelor etape:     

 

-   Depunerea cererii la Registratură (pe formularul tipizat disponibil la sala de lectură, sau în forma          

redactată de petent);

 

-   Procesarea cererii la Direcţia Investigaţii. Se analizează atât documentele din dosarele care fac          

obiectul cererii petentului, cât şi alte dosare instrumentate de ofiţerii verificaţi. Totodată, se iniţiază          

corespondenţa cu foştii deţinători de arhivă (SRI, SIE, SIA) şi cu INEP, pentru obţinerea datelor          

complete de identitate şi a datelor profesionale privind activitatea ofiţerilor verificaţi. După primirea          

răspunsurilor şi după sintetizarea documentelor relevante pentru soluţionarea unei cereri, se          

întocmeşte o notă de constatare, pe care Direcţia Investigaţii o înaintează Direcţiei Juridice, pentru          

viza de specialitate, şi ulterior Colegiului C.N.S.A.S. Notele de constatare se întocmesc individual, pe          

numele fiecărui ofiţer care face obiectul unei cereri de verificare. Nu se întocmesc note de constatare          

pe numele ofiţerilor decedaţi, conform legii contenciosului administrativ.

 

Lista nominală a ofiţerilor pentru care Consiliul a solicitat Curţii de Apel Bucureşti constatarea calităţii          

de lucrător al Securităţii, conform OUG 24/2008, este disponibilă pe site, în Anexa la Rapoartele          

anuale de activitate ale instituţiei

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
Accesul la dosare  |  Acte deces  |  Acte identitate buletin pasaport  |  Certificat de mostenitor  |  Certificat de nastere  |  Certificat deces  |  Certificate deces  |  Certificate mostenitor  |  Cine private  |  Cod acces  |  Completarea datelor contact  |  Contencios administrativ  |  Copii acte   |  Dreptul familiei  |  Fonduri studii  |  Introducerea datelor  |  Libera circulatie date personal  |  Ministere si institutii de interes public  |  Mod de viata  |  Nastere certificate  |  Prelucrarea datelor caracter personal  |  Prelucrarea informatiilor  |  Procesarea documentelor  |  Protectia datelor   |  Protectia datelor caracter personal  |  Protectia persoane  |  Telefoane copii  |  Verificare informatii  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.