Contax Expert Registrations - Consultanta, management financiar, contabilitate, Bucuresti Afisari: 178
Categorie: AFACERI >> Audit, contabili Vizitatori: 117
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Matei Basarab, Nr.101, Bl. 64, Ap. 24, Sector 3, Bucuresti
-------------------------
Phone: Telefon
  0740119707
-------------------------
Web: Internet
  email: office@contaxexpert.ro
  site: www.contaxexpert.ro
  facebook: contabtaxe/

 
Cenzorat  
Detalii  

Verificarea lunara, trimestriala, semestriala sau anuala a activitatii financiar contabile si de gestiune desfasurate într-o asociatie de proprietari consta in urmatoarele activitati de control (cel putin):

1) verificarea lunara a încasarilor de la proprietari sau de la terti atât prin casierie, conform registrului de casa (chitante de încasare intretinerefond de rulmentfond de reparatiipenalizarichiriirestante cote etc.), cat si prin cont bancar al asociatiei (OP-uri, chitante de depunere, viramente bancare etc.), conform extrase de cont lunare. Registrul de casa se întocmeste obligatoriu pe fiecare zi de încasare sau plata pentru a se obtinea la sfârsitul fiecarei zile un sold corect si legal calculat.

2) verificarea lunara a platilor efectuate prin casieria asociatiei conform registrului de casa (achitare furnizori de utilitatireparatii parti comunecheltuieli administrativ-gospodarestistate de plata, restituiri de fond de rulmentdepuneri bancare etc.) cat si operatiuni prin contul bancar al asociatiei (achitare furnizori de utilitati cu ordine de plata, achitare prestari servicii de reparatii parti comune, impozite si taxe catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale si de sanatate, comisioane bancare etc.) conform extraselor de cont lunare.

3) verifica lunar fisele pe apartament întocmite de administratorul sau contabilul asociatiei, in format fizic (manual) sau in format electronic (automatizat), cu ajutorul unui program informatic specializat (Bloc ManagerAslocAvizieroSaga etc.).. De asemenea, cenzorul mai verifica daca restantele înscrise in lista de intretinere curenta au fost corect preluate din fisa apartamentului.

4) verifica lunar atât listele de intretinere întocmite conform OMFP 3103/2017 (vezi model din sectiunea “Documente” de pe site) cat si bazele de calcul detaliate pentru fiecare suma sau cheltuiala in parte. Modalitatea de calcul va contine si va arata explicit toate costurile si sumele care formeaza totalul de plata al proprietarilor, respectiv modul de calcul si de repartizare a acestor cheltuieli catre proprietari.

5) verifica lunar Registrul de mijloace banesti aflate in cont la banca, tinut in format fizic (manual) sau in format electronic (automatizat), intr-un program informatic specializat. In registrul de mijloace banesti sunt mentionate lunar, de catre administrator-contabil, operatiunile bancare ale asociatiei efectuate conform extraselor de cont. Asociatia de proprietari este obligata sa detina un singur cont bancar (art. 20 din Legea 196/2018). Datele de identificare ale contului bancar se comunica tuturor proprietarilor prin afisare la avizier, odata cu lista de intretinere lunara. In contul asociatiei de proprietari se vor varsa toate incasarile din cote de intretinere lunare sau restante, cat si incasari privind fondul de rulment, fondul de reparatii, fondul de chirii, fondul de penalizari, fondul special, inclusiv diferenta ce depaseste plafonul din casierie (max. 1000 lei lunar). Din aceste sume se vor achita toti furnizorii de utilitati, prestari de servicii administrative, penalizari, taxe si impozite catre bugetul de stat si bugetele de asigurari sociale si de sanatate etc.

6) verifica lunar Registrul jurnal (cod 14-1-1/A), care este un document obligatoriu si proba in eventualele litigii ale asociatiei cu terte persoane fizice (proprietari) sau juridice (firme), in care sunt mentionate lunar, in ordinea cronologica de emitere sau de intrare a documentelor justificative (incasari, plati, elemente de activ si pasiv), efectuate atat prin casieria asociatiei cat si prin contul bancar. Registrul jurnal poate fi tinut in format fizic (cu inregistrarea manuala a operatiunilor in Registru jurnal tipizat) sau in format electronic, intr-un program informatic specializat. Sumele operate in Registrul jurnal se totalizeaza atat lunar, cat si cumulat de la inceputul anului.

7) verifica anual Registrul Inventar (cod 14-1-2), care este un document contabil obligatoriu si proba in eventualele litigii ale asociatiei cu terte persoane. In Registru Inventar se mentioneaza anual rezultatele inventarierii faptice a elementelor de Activ si Pasiv de la sfarsitul fiecarui an fiscal (31 decembrie). Toate valorile materiale banesti si de gestiune (obiecte de inventarmijloace fixemateriale consumabile etc.) sunt mentionate in Registrul Inventar atat la valoarea contabila (de intrare in gestiune sau de cumparare), cat si la valoarea de inventar (valoarea faptica reala), mentionata in liste de inventariere.

8) verifica lunar dosarul cu documente justificative al Asociatiei.  Dosarul lunar cu documente justificative cuprinde cel putin urmatoarele:

– liste de intretinere lunare, conform OMFP 3103/2017;

– bazele de calcul lunare;

– facturi privind furnizorii de utilitati ai asociatiei (RadetApa Novagazeservice ascensorEnelsalubritateservice interfon etc.);

– chitante de încasare a cotelor de intretinere de la proprietari;

– extrase de cont bancareordine de platafoi de varsamânt etc.;

– mod de calcul penalizari pentru fiecare restantier in parte;

– referate de necesitate pentru cheltuieli administrativ-gospodaresti lunare;

– centralizator lunar cu documente privind cheltuieli administrativ gospodaresti;

– state de platadeclaratii fiscalechitante de achitare impozite lunare sau ordine de plata bancare;

– exemplarul nr. 2 (copie) din registrul de casa, la care sunt anexate toate documentele justificative de plata efectuate prin casieria asociatiei cu plata in numerar;

– consumuri individuale ale proprietarilor  (apa caldaapa rececaldura) conform indecsi de consum pe fiecare apartament in parte;

– cereri ale proprietarilor de scoatere sau de introducere a numarului de persoane ce au locuit in luna respectiva in asociatie;

– foaia de prezenta cu personalul angajat si cu numarul de ore lucrate efectiv in luna respectiva;

– tabel centralizator cu numarul de persoane ce au locuit in luna respectiva in asociatie, pe fiecare scara in parte, sub semnatura privata (sef de scara sau membru comitet executiv desemnat);

– situatia soldurilor elementelor de Activ si Pasiv întocmita lunar de administrator/contabil si certificata de cenzor;

– alte documente justificativedispozitie de plata-încasarecontracte de prestari servicii pentru reparatii parti comunedevize de lucrariprocese verbale de receptiegarantii pentru manopere reparatii parti comune, contracte civilestate de platabonuri fiscale stampilate etc.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
contract de prestari servicii  |  inventar mijloace fixe  |  pensii administrate privat  |  Acte aditionale  |  Acte aditionale modificare  |  Acte firma  |  Activitatea societatii   |  Activitati comerciale  |  Activitati contabilitate  |  Activitati de cenzorat  |  Activitati gospodaresti  |  Administrare personal  |  Administratia finantelor  |  Administratia finantelor publice sector  |  Apa nova  |  Apa plata  |  Asigurari persoane juridice  |  Asigurari sanatate  |  Asigurari sociale   |  Asigurari sociale de sanatate  |  Asistenta controale fiscale   |  Asistenta fiscala  |  Asistenta inspectii fiscale  |  Asistenta juridica  |  Asistenta juridica persoane fizice  |  Asistenta juridica persoane juridice  |  Asistenta juridica si consultanta  |  Asociatii proprietari  |  Bugetul asigurarilor sociale stat  |  Calcul salarii contabilitate  |  Calculul impozitelor si taxelor  |  Calculul obligatiilor fiscale  |  Cass declaratii  |  Cenzor contabil  |  Cheltuieli cu personalul  |  Cod electronic  |  Confidentialitatea informatiilor  |  Confidentialitatea datelor   |  Confidentialitatea informatiilor   |  Consiliere profesionala  |  Consultanta calitate  |  Consultanta calcul taxe  |  Consultanta comerciala  |  Consultanta de specialitate  |  Consultanta financiara  |  Consultanta fiscala  |  Consultanta fiscala comerciala   |  Consultanta fonduri europene  |  Consultanta gratuita  |  Consultanta impozite  |  Consultanta juridica  |  Consultanta management  |  Consultanta taxe  |  Consultanta, asistenta juridica  |  Contabili autorizati  |  Contabilitate financiara  |  Contabilitate financiara si de gestiune   |  Contabilitate gestiune  |  Contracte civile  |  Contracte service  |  Contractelor de munca  |  Contributii aferente salariilor   |  Control fiscal  |  Datele de identificare   |  Decizii modificare suspendare incetare  |  Declaratii cont  |  Declaratii fiscale lunare  |  Declaratii impozite si taxe   |  Declaratii venit  |  Depunerea declaratiilor lunare fiscale  |  Detectiv verificare personal  |  Documente justificative  |  Documente justificative contabile  |  Domeniul juridic  |  Domeniul relatiilor de munca   |  Echipa de profesionisti  |  Echipa dedicata  |  Echipa specialisti  |  Elimina stresul  |  Evaluare personal  |  Experti contabili  |  Expertiza financiara  |  Expertiza in consultanta  |  Expertize contabile  |  Expertize fiscale  |  Facilitati fiscale  |  Firma contabilitate  |  Fiscalitate consultanta  |  Fise fiscale  |  Fonduri financiare  |  Fonduri investitii  |  Fonduri pensii  |  Fonduri pensii facultative  |  Format electronic   |  Furnizori de servicii   |  Fuziuni si achizitii   |  Gestiune declaratii  |  Impozit profit  |  Impozit venit  |  Impozitele si taxele locale  |  Impozitul pe venit   |  Inceputul anului fiscal  |  Incetarea contractelor de munca  |  Incidenta legislatiei  |  Inspectoratul teritorial de munca  |  Institutii financiare nebancare  |  Interfon intrare  |  Intocmirea actelor aditionale  |  Intretinere lunara   |  Intretinere site  |  Investitii financiare  |  Legislatia in vigoare  |  Litigii administrative  |  Litigii civile  |  Lucrari si servicii  |  Lucrari sub apa  |  Management financiar  |  Medierea conflictelor munca  |  Mici reparatii  |  Mijloace fixe  |  Modalitati plata impozite persoane fizice  |  Modul mijloace fixe  |  Note de lichidare  |  Note lichidare  |  Numerar operatiuni  |  Oameni de afaceri  |  Obligatiilor fiscale  |  Ordine plata  |  Organisme autonome asigurari sociale  |  Organizarea activitatii societatii  |  Organizatii , institutii publice  |  Parti sociale   |  Pensii facultative  |  Persoane juridice straine  |  Persoanelor fizice si juridice  |  Plata impozitelor  |  Plati taxe  |  Pregatire juridica   |  Procedura generala  |  Rambursari tva  |  Rapoarte de expertiza  |  Rapoarte financiar contabile  |  Rapoarte financiare  |  Raport expertiza  |  Raportari contabile  |  Raporturile juridice  |  Registru de casa  |  Registrul de evidenta a salariatilor  |  Reglementarile legii   |  Relatia cu itm  |  Relatiile de afaceri   |  Reprezentare instanta  |  Respectarea reglementarilor legale  |  Resurse financiare stat  |  Resurse umane   |  Resurse umane servicii  |  Rezolvare de probleme   |  Rezolvarea problemelor   |  Salarizare personal  |  Servicii resurse umane  |  Servicii bancare  |  Servicii de evaluare  |  Servicii de reparatii  |  Servicii financiar contabile  |  Servicii industriale  |  Servicii informatice  |  Servicii salubritate  |  Servicii specializate resurse umane  |  Servicii specializate pe resurse umane  |  Sistemul asigurari sociale sanatate  |  Solutii domeniul it  |  Taxe si impozite  |  Verificare personal  |  Verificarea registrului casa  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.