Vânzarea de bunuri la distanta si servicii în U.E. prin OSS (One Stop Shop) Conform Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), sistemul One Stop Shop simplifica operatiunile asociate comertului transfrontalier Business-to-Consumer (B2C) al companiilor, înregistrarea si declararea electronicã, precum si plata Taxei pe Valoarea Adãugatã (TVA) aferentã anumitor vânzari de bunuri si servicii în Uniunea Europeana. Contabilitate firme din One Stop Shop Vânzarea la distanta este un tip special de tranzactie, iar o companie ce doreste sa fie înregistrata in oss trebuie sa îndeplineasca urmatoarele conditii: Firma care face vânzarea este platitoare de TVA. Livreaza produse sau servicii într-o tara din Uniunea Europeana (UE). Catre o persoane fizice sau firme neplatitoare de TVA. Depunerea declaratiilor pentru firmele înregistrate în OSS. Furnizorul, care a primit aprobarea cererii de utilizare a OSS, din partea uneia dintre cele doua autoritati competente, are obligatia de a depune la ANAF, în mod exclusiv electronic, declaratia speciala de TVA 398, prin intermediul semnaturii electronice, pâna la sfârsitul lunii care urmeaza dupa încheierea fiecarui trimestru calendaristic, indiferent daca au fost sau nu realizate livrari de bunuri si daca s-au prestat sau nu servicii pentru care se utilizeaza regimul special prevazut de art. 315 alin. (6) din Codul Fiscal. Totodata, daca vei vinde bunuri la distanta din Romania catre o tara din Uniunea Europeana, vei emite factura aplicând cota de TVA aferenta tarii respective. Poti gasi lista ce contine cotele de TVA din tarile Uniunii Europene ce a intrat în vigoare de la 1 Ianuarie 2022. |