Directia Generala de Evidenta a Persoanelor Afisari: 21561
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 9368
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str.Bibescu Voda, nr. 1, sector 4,
-------------------------
Phone: Telefon
  0213060100; 0213060105; 0213350669
-------------------------
Web: Internet
  email: relatiipublice@dgepmb.ro
  site: www.dgepmb.ro

 
ACTE NECESARE INREGISTRARII NASTERII  
Detalii  

ACTE NECESARE ÎNREGISTRĂRII NAŞTERII

1.    Certificatul medical constatator al naşterii, întocmit pe formular tip;

2.    Actul de identitate al mamei şi/sau al declarantului, dacă naşterea nu este declarată de mamă;

3.    Certificatul de căsătorie al părinţilor copilului, în original şi în fotocopie, dacă sunt căsătoriţi, iar dacă aceştia poartă nume de familie diferit, declaraţia scrisă cu privire la numele pe care îl va dobândi copilul;

4.    Declaraţie de recunoaştere a copilului născut în afara căsătoriei, dată de către tată în faţa ofiţerului de stare civilă care înregistrează naşterea sau la notarul public, din care să rezulte şi numele de familie pe care il dobândeşte copilul, la care se anexează consimţământul mamei; în cazul tatălui minor acesta este asistat de reprezentantul legal

În situaţia în care unul dintre părinţi sau ambii părinţi sunt cetăţeni străini mai sunt necesare următoarele documente:-   

Paşaportul părintelui cetăţean străin/părinţilor cetăţeni străini, respectiv actul de identitate pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene, în original ţi în fotocopie şi traducerea legalizată a filei care conţine datele de identificare;-    Certificatul de căsătorie al părinţilor copilului şi traducerea legalizată a acestuia, dacă părinţii sunt căsătorişi; originalul certificatului şi traducerea acestuia vor fi apostilate/supralegalizate.În situaţia în care ambii părinţi au vârsta sub 14 ani mai sunt necesare următoarele documente:-     

Certificatul de naştere al mamei şi actul de identitate al declarantului, dacă declararea naşterii nu este făcută de mamă;-   

Actul de identitate al reprezentantului legal al unuia dintre părinţii copilului.În cazul în care căsătoria părinţilor a fost încheiată în străinătate şi nu a fost transcrisă/înscrisă în registrele de stare civilă române, se procedează la transcrierea/înscrierea în regim de urgenţă a certificatelor de stare civilă emise de autorităţile străine în registrele de stare civilă române; naşterea copilului de înregistrează după transcrierea/înscrierea căsătoriei părinţilor.În cazul în care părinţii poartă nume de familie diferite sau există neconcordanţă între prenumele copilului trecut în certificatul medical constatator al naşterii şi cel declarat, înregistrarea naşterii se face în baza declaraţiei scrise, semnată de ambii părinţi, din care să rezulte numele de familie şi prenumele copilului.

 

Înregistrarea naşterii se face la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau, după caz, de ofiţerul de stare civilă din cadrul primăriei unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază s-a produs evenimentul, în baza declaraţiei verbale.

 

Termenul pentru declararea şi înregistrarea naşterii copilului este:

1.     15 zile de la data naşterii, pentru copilul născut viu şi aflat în viaţă;

2.       3 zile de la data naşterii, pentru copilul născut mort;

3.     24 ore de la data decesului, pentru copilul născut viu, dar decedat înăuntrul            termenului de 15 zile.;     

4.  30 de zile pentru copilul cu vârsta de până la un an, găsit sau părăsit de mamă în maternitate/unităţi sanitare.

Dacă declaraţia a fost făcută după expirarea termenelor prevăzute de lege, dar înăuntrul unui an de la data naşterii, înregistrarea naşterii se face cu aprobarea primarului, respectiv a şefului misiunii diplomatice sau al oficiului consular de carieră şi se va menţiona motivul întârzierii.

Dacă declaraţia a fost făcută după trecerea unui an de la data naşterii, actul de naştere se întocmeşte în baza hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile, privind încuviinţarea înregistrării tardive, care trebuie să conţină toate datele necesare înregistrării.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
certificatul fiscal  |  Acte deces  |  Acte divort copii minori intelegere  |  Acte normative  |  Acte notariale  |  Actele stare civila cetatenilor romani strainatate  |  Actul de deces original  |  Actul de justitie  |  Administrare baza date  |  Administrare personal  |  Administrarea bazelor date  |  Angajament plata  |  Apostila haga  |  Asigurari persoane juridice  |  Asigurari sanatate  |  Asigurari sociale   |  Asigurari sociale de sanatate  |  Asistenta juridica executari silite  |  Asistenta sociala protectia copilului  |  Autoritatea pentru straini  |  Birou traduceri bucuresti  |  Carte identitate provizorie romania  |  Cartea identitate provizorie  |  Casa de asigurari de sanatate a municipiului bucuresti  |  Cererile eliberarea actelor identitate  |  Certificat dobandirea cetateniei romane  |  Certificate stare civila straini  |  Certificatele de competenta   |  Certificatul de casatorie   |  Certificatul de casatorie civila  |  Certificatul de deces  |  Certificatul de nastere in original  |  Certificatul divort  |  Cetatenia romana  |  Clarificarea cetateniei romane  |  Cod postal  |  Codul fiscal  |  Confidentialitatea datelor   |  Consiliul concurentei inspectoratele teritoriale  |  Constatator de deces  |  Contravaloarea taxei extrajudiciare timbru  |  Conventiei de la haga  |  Copie sentinta divort   |  Copii acte   |  Copii legalizate  |  Copii legalizate certificatele stare civila  |  Copilul minor  |  Copilului minor  |  Datele de identificare   |  Declaratie tip   |  Declaratii notorietate  |  Directia asistenta sociala protectia copilului sector  |  Directia de evidenta a populatiei bucuresti  |  Directia evidenta persoanelor administrarea bazelor date  |  Directia generala asistenta sociala protectia copilului  |  Directia generala evidenta persoanelor  |  Directia protectia copilului sector  |  Divorturi cale administrativa  |  Documente consulare   |  Documente justificative  |  Documentele necesare eliberarii cartii identitate  |  Documentul eliberat autoritatile straine  |  Dovada adresei domiciliu  |  Drept administrativ  |  Drept administrativ  |  Drept civil  |  Drept comunitar  |  Drepturile copii protectie  |  Eliberare vize cetateni romani  |  Eliberarea cartii identitate provizorie  |  Eliberarea cartii identitate provizorii  |  Eliberarea certificatelor atestare domiciliului  |  Evidenta date personal  |  Evidenta personalului  |  Evidenta persoanelor administrarea bazelor date  |  Fotografii color  |  Fotografii color tip pasaport  |  Identitate produs  |  Inchiriere imobil  |  Inregistrare copil nastere  |  Institutii de interes public  |  Legislatia in vigoare  |  Legislatia romana  |  Legislatia romana in vigoare  |  Libera circulatie date personal  |  Ministere si institutii de interes public  |  Ministerul administratiei internelor  |  Ministerul apararii nationale  |  Misiunile diplomatice  |  Modalitati plata impozite persoane fizice  |  Nastere certificate  |  Notar imobil dobandire mostenire  |  Notari publici sector 2  |  Notari publici sector 3  |  Notari publici sector 4  |  Notari publici sector 5  |  Notari publici sector 6  |  Obtinerea cetateniei  |  Oficiile consulare  |  Ordonanta de urgenta nr  |  Organisme autonome asigurari sociale  |  Pasapoarte diplomatice serviciu  |  Permisul de sedere  |  Persoane juridice romane  |  Persoane juridice straine  |  Persoanele care fac dovada cetateniei romane  |  Persoanele fizice puse interdictie  |  Persoanelor fizice si juridice  |  Personal serviciu  |  Prelucrarea datelor caracter personal  |  Protectia copilului adoptie  |  Protectia datelor   |  Protectia datelor caracter personal  |  Protectia drepturilor copilului  |  Protectia persoane  |  Protectie civila  |  Protectie persoane fizice  |  Reconstituirea actelor stare civila  |  Registrul national evidenta testamentelor autentice  |  Reglementarea serviciilor comunitare  |  Renuntarea cetatenia romana  |  Respectarea drepturilor copilului  |  Romani pasapoarte expirate  |  Schimbarea numelui familie  |  Sectorul public   |  Securitate si protectie  |  Sentinta de divort   |  Serviciile publice comunitare evidenta persoanelor  |  Serviciul medical  |  Serviciul public comunitar evidenta persoanelor  |  Serviciul public comunitar local evidenta persoanelor  |  Sistem informatii  |  Sistemul asigurari sociale sanatate  |  Solicitarea organelor judecatoresti  |  Stabilirea domiciliului minorului  |  Stare generala sanatate  |  Straini apostilarea actelor  |  Straini stabilirea domiciliului romania  |  Taxele de timbru  |  Timbru fiscal  |  Titular al dreptului   |  Traduceri autorizate bucuresti  |  Traduceri autorizate sector 1  |  Transcrierea certificatelor stare civila  |  Transcrierea certificatului deces  |  Transcrierea certificatului nastere  |  Transport public local  |  Ziua casatoriei  |  Ziua copilului  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.