Directia Generala de Evidenta a Persoanelor Afisari: 21561
Categorie: SERVICII PUBLICE >> Ministere si institutii de interes public Vizitatori: 9368
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str.Bibescu Voda, nr. 1, sector 4,
-------------------------
Phone: Telefon
  0213060100; 0213060105; 0213350669
-------------------------
Web: Internet
  email: relatiipublice@dgepmb.ro
  site: www.dgepmb.ro

 
FURNIZAREA UNOR DATE DIN REGISTRUL NATIONAL DE EVI  
Detalii  

FURNIZAREA UNOR DATE DIN REGISTRUL NATIONAL DE EVIDENTA A PERSOANELOR

  • Persoanele fizice sau juridice pot solicita, in baza unor cereri scrise motivate, comunicarea unor date cu caracter personal din Registrul national de evidenta a persoanelor, referitoare la:
  • - date de stare civila (numele, prenumele, data si locul nasterii, cat si prenumele parintilor persoanelor in cauza);- date referitoare la actele de identitate eliberate persoanelor despre care sunt solicitate informatii;- date referitoare la domiciliile si resedintele acordate;- date referitoare la codul numeric personal atribuit.            Activitatea de furnizare a unor date cu caracter personal din Registrul national de evidenta a persoanelor este reglementata de OUG nr.97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, Hotararea Guvernului nr.113/1997 privind continutul, actualizarea si valorificarea datelor din Registrul National de Evidenta a Persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de Legea nr.677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.            Potrivit acestor acte normative, furnizarea unor date cu caracter personal se poate realiza numai dupa obtinerea, in prealabil, a consimtamintului scris al persoanelor vizate. Consimtamintul persoanelor vizate nu este necesar atunci cind exista un temei legal justificat.

Se considera temei legal justificat, solicitarea unor date cu caracter personal primite din partea organelor de politie, Ministerului Apararii Nationale, Serviciului Romin de Informatii, Parchet, Justitie, institutii specializate de ocrotire sociala cu privire la minori sau alte persoane indreptatite la ocrotire, persoane fizice ale caror interese legitime sunt probate prin inscrisuri ce fac dovada temeiului legal justificat, persoane fizice care solicita comunicarea unor date proprii de evidenta persoanelor etc.

Potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr.84/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare, competenta solutionarii acestui tip de cereri revine:

- Serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor - pentru cererile formulate atat de persoanele juridice, cat si de persoanele fizice (art.5 lit.e) din O.G.nr.84/2001);- Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, exclusiv pentru cererile formulate de persoanele juridice (art.14 alin.1 lit.e) din O.G.84/2001).

In conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, taxa pentru furnizarea datelor este diferentiata in functie de volumul acestora, astfel:

- pentru cererile punctuale/volum redus, tariful actual, aprobat de Consiliul Concurentei, este de 1 leu (RON)/persoana;

- pentru cererile la care se solicita un volum mare de date ce presupune exploatarea sistemelor informatice, taxa pentru furnizare date este de 120 lei (RON) /ora exploatare sistem informatic central sau 6,5 lei (RON) /ora exploatare sistem informatic teritorial; potrivit prevederilor art.10 alin.(2) din OUG nr.97/2005, furnizarea datelor se va asigura prin incheierea unui protocol care va contine, in mod obligatoriu, destinatia datelor, volumul si structura acestora, suportul pe care se livreaza si masurile de protectie si securitate a datelor prevazute de lege, iar beneficiarii vor semna un angajament prin care se obliga sa utilizeze datele numai pentru destinatia stabilita si sa asigure protectia si confidentialitatea acestora.

Potrivit prevederilor art.10 alin. (6) din OUG nr.97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, se excepteaza de la plata taxelor prevazute de lege verificarile din RNEP, sau, dupa caz, furnizarea unor date cu caracter personal, solicitate in scopul exercitarii atributiilor legale, de catre :- institutiile publice cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice, securitatii nationale si justitiei;- institutiile publice cu atributii in domeniul realizarii creantelor bugetare prin modalitatile de executare silita prevazute de lege;-casele de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului;-Ministerul Finantelor Publice si structurile subordonate acestuia, in scopul urmaririi impozitului pe venit datorat de persoanele fizice;-institutiile cu atributii in domeniul protectiei drepturilor copilului si al asistentei si ocrotirii sociale a batranilor;-alte persoane juridice, in conditiile prevazute de lege.

Incepand cu data de 07.02.2006, la Directia Generala de Evidenta a Persoanelor a mun. Bucuresti, se vor achita taxele prevazute de lege pentru solutionarea cererilor formulate de persoane fizice si juridice indreptatite si depuse la sediul acestei institutii, privind urmatoarele situatii:

 La depunerea cererii vor fi prezentate, in original si fotocopie, urmatoarele documente:

-         certificatele de stare civila eliberate de autoritatile romane;

-         documentul de identificare valabil (act de identitate sau pasaport, eliberat de autoritatile straine);

-         documentul prin care se face dovada cetateniei romane;

-         timbru fiscal in valoare de 4 Ron.

 

 

-eliberarea cartilor de identitate (7lei);-eliberarea cartilor de identitate provizorii (1 leu);-furnizarea unor date din Registrul National de Evidenta a Persoanelor (1 leu).

Incasarea taxelor se realizeaza de luni pina vineri, intre orele 8.30-16.30, la sediul din str. Bibescui Voda nr. 1, sector 4.

Pentru cererile depuse la S.P.C..E.P. ale sectoarelor mun. Bucuresti, modalitatea de achitare a contravalorii catii de identitate, furnizarea unor date din R.N.E.P.  si/sau cartii de identitate provizorie este stabilita de fiecare serviciu sau consiliu local.

Cererile se timbreaza cu timbru fiscal in valoare de 4lei (RON), in conformitate cu prevederile Legii nr.117/1999 privind taxa extrajudiciara de timbru, cu modificarile si completarile aduse de H.G. 797/10.08.2005.

 
Galerie foto (1)
[Image #1]
 
certificatul fiscal  |  Acte deces  |  Acte divort copii minori intelegere  |  Acte normative  |  Acte notariale  |  Actele stare civila cetatenilor romani strainatate  |  Actul de deces original  |  Actul de justitie  |  Administrare baza date  |  Administrare personal  |  Administrarea bazelor date  |  Angajament plata  |  Apostila haga  |  Asigurari persoane juridice  |  Asigurari sanatate  |  Asigurari sociale   |  Asigurari sociale de sanatate  |  Asistenta juridica executari silite  |  Asistenta sociala protectia copilului  |  Autoritatea pentru straini  |  Birou traduceri bucuresti  |  Carte identitate provizorie romania  |  Cartea identitate provizorie  |  Casa de asigurari de sanatate a municipiului bucuresti  |  Cererile eliberarea actelor identitate  |  Certificat dobandirea cetateniei romane  |  Certificate stare civila straini  |  Certificatele de competenta   |  Certificatul de casatorie   |  Certificatul de casatorie civila  |  Certificatul de deces  |  Certificatul de nastere in original  |  Certificatul divort  |  Cetatenia romana  |  Clarificarea cetateniei romane  |  Cod postal  |  Codul fiscal  |  Confidentialitatea datelor   |  Consiliul concurentei inspectoratele teritoriale  |  Constatator de deces  |  Contravaloarea taxei extrajudiciare timbru  |  Conventiei de la haga  |  Copie sentinta divort   |  Copii acte   |  Copii legalizate  |  Copii legalizate certificatele stare civila  |  Copilul minor  |  Copilului minor  |  Datele de identificare   |  Declaratie tip   |  Declaratii notorietate  |  Directia asistenta sociala protectia copilului sector  |  Directia de evidenta a populatiei bucuresti  |  Directia evidenta persoanelor administrarea bazelor date  |  Directia generala asistenta sociala protectia copilului  |  Directia generala evidenta persoanelor  |  Directia protectia copilului sector  |  Divorturi cale administrativa  |  Documente consulare   |  Documente justificative  |  Documentele necesare eliberarii cartii identitate  |  Documentul eliberat autoritatile straine  |  Dovada adresei domiciliu  |  Drept administrativ  |  Drept administrativ  |  Drept civil  |  Drept comunitar  |  Drepturile copii protectie  |  Eliberare vize cetateni romani  |  Eliberarea cartii identitate provizorie  |  Eliberarea cartii identitate provizorii  |  Eliberarea certificatelor atestare domiciliului  |  Evidenta date personal  |  Evidenta personalului  |  Evidenta persoanelor administrarea bazelor date  |  Fotografii color  |  Fotografii color tip pasaport  |  Identitate produs  |  Inchiriere imobil  |  Inregistrare copil nastere  |  Institutii de interes public  |  Legislatia in vigoare  |  Legislatia romana  |  Legislatia romana in vigoare  |  Libera circulatie date personal  |  Ministere si institutii de interes public  |  Ministerul administratiei internelor  |  Ministerul apararii nationale  |  Misiunile diplomatice  |  Modalitati plata impozite persoane fizice  |  Nastere certificate  |  Notar imobil dobandire mostenire  |  Notari publici sector 2  |  Notari publici sector 3  |  Notari publici sector 4  |  Notari publici sector 5  |  Notari publici sector 6  |  Obtinerea cetateniei  |  Oficiile consulare  |  Ordonanta de urgenta nr  |  Organisme autonome asigurari sociale  |  Pasapoarte diplomatice serviciu  |  Permisul de sedere  |  Persoane juridice romane  |  Persoane juridice straine  |  Persoanele care fac dovada cetateniei romane  |  Persoanele fizice puse interdictie  |  Persoanelor fizice si juridice  |  Personal serviciu  |  Prelucrarea datelor caracter personal  |  Protectia copilului adoptie  |  Protectia datelor   |  Protectia datelor caracter personal  |  Protectia drepturilor copilului  |  Protectia persoane  |  Protectie civila  |  Protectie persoane fizice  |  Reconstituirea actelor stare civila  |  Registrul national evidenta testamentelor autentice  |  Reglementarea serviciilor comunitare  |  Renuntarea cetatenia romana  |  Respectarea drepturilor copilului  |  Romani pasapoarte expirate  |  Schimbarea numelui familie  |  Sectorul public   |  Securitate si protectie  |  Sentinta de divort   |  Serviciile publice comunitare evidenta persoanelor  |  Serviciul medical  |  Serviciul public comunitar evidenta persoanelor  |  Serviciul public comunitar local evidenta persoanelor  |  Sistem informatii  |  Sistemul asigurari sociale sanatate  |  Solicitarea organelor judecatoresti  |  Stabilirea domiciliului minorului  |  Stare generala sanatate  |  Straini apostilarea actelor  |  Straini stabilirea domiciliului romania  |  Taxele de timbru  |  Timbru fiscal  |  Titular al dreptului   |  Traduceri autorizate bucuresti  |  Traduceri autorizate sector 1  |  Transcrierea certificatelor stare civila  |  Transcrierea certificatului deces  |  Transcrierea certificatului nastere  |  Transport public local  |  Ziua casatoriei  |  Ziua copilului  | 
Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
Email: Parola:
 


 
Nume firma  
Nume site ~ www.ghidul.ro/  
  Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
Persoana de contact  
Telefon  
Email  
  * Toate campurile sunt obligatorii.  
In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.