EVALUARE TEHNICA AUTO SECOND-HAND (LA VANZARE-CUMPARARE) Acest gen de servicii auto este foarte necesar mai ales in situatia in care se achizitioneaza un autovehicul second-hand, despre care nu se cunosc suficiente detalii pentru a sti daca merita sau daca nu merita pretul cerut de vanzator. Procesul de evaluare auto este de durata, fiind unul destul de amanuntit si se poate realiza in versiunea completa (descrisa mai jos) doar in incinta unuia dintre service-urile auto, fiind necesara prezenta unui elevator. Acesta consta in stabilirea starii tehnice generale a unui autovehicul, prin analiza subansamblelor sale (grup moto-propulsor, sisteme de siguranta, tren de rulare, elemente de caroserie, etc.). Astfel, acesta se desfasoara in doua etape: Etapa I --- Evaluare prin diagnoza auto computerizata, care cuprinde operatiile: - Scanare auto: identificare a codurilor de defect;
- Stergere coduri defect: readucerea in starea initiala a registrilor de memorie destinati stocarii codurilor de defect;
- Diagnoza parametrii sistem: masurare si comparare a valorilor de functionare ale parametrilor diverselor sisteme in mod static si/sau dinamic (injectie motor, transmisie automata, ABS/ESP, clima, imobilizator, directie servoasistata, frana electrica de stationare, etc.);
- Testare auto: testare auto functionala a unor componente - de regula sunt unele electromecanice (actuatori: clapeta admisie, EGR, etc.);
pentru diversele sisteme asistate electronic (ECU/EDC/EPC, ABS/ASC/ASR/TCS/ DSC/ESP, SRS - airbag, directie servo-asistata, aer conditionat, clima, transmisie automata si 4X4, pilot automat, imobilizator, instrumente de bord, inchidere centralizata, asistent parcare, frana electrica de stationare, suspensie pneumatica, etc.) Etapa II --- Evaluare prin verificarea optica, acustica si functionala pentru: - grupul moto-propulsor – vizeaza etanseitatea sistemelor de ungere si racire, observarea urmelor de uzura sau ale unor interventii anterioare asupra sistemului, identificarea unor aspecte sau zgomote anormale in functionare, etc.;
- trenul de rulare – vizeaza etanseitatea sistemelor de franare, de ungere si de amortizare a socurilor, identificarea unor urme de uzura anormala sau prea mare in articulatii ori in alte elementele ale trenului de rulare (discuri de frana, anvelope, etc.);
- elementele de caroserie – vizeaza identificarea zonelor corodate (ruginite) si a celor care au suferit reparatii (prin masurarea grosimii startului de vopsea aplicat pe metal), dezvaluind – astfel – eventuala implicare a vehiculului in evenimente rutiere anterioare;
Marcile de autovehicule pentru care putem oferi aceste servicii de evaluare sunt: Clasa autoturisme: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chrysler, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, GM, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Ssangyong, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo; Clasa autoutilitare: Breamach, Daewoo, GM, Ford, Hyundai, Isuzu, Mercedes, Mitsubishi, Renault, Toyota; Clasa autocare: DAF, Iveco, Hyundai, Isuzu, Mercedes, Scania, Volvo; Clasa autocamioane: Astra, Bremach, ERF, DAF, Iveco, Mack, MAN, Mercedes, Scania, Volvo; Modelele aferente fiecaruia dintre producatorii de autovehicule pentru care asiguram serviciul de evaluare sunt enumerate in lista noastra. Experienta ne-a dovedit ca de cele mai multe ori un vehicul care – la prima vedere – pare un chilipir, pentru cumparator, in realitate – dupa evaluare – se demostreaza a ascunde aspecte cu consecinte importante pentru buzunarul celui ce-l va detine in continuare... Deci, daca vreti sa stiti pe ce cheltuiti o suma importanta de bani, e absolut necesar sa verificati automobilul pe care intentionati sa-l cumparati, cu ajutorul unui personal specializat si dotat corespunzator! |