Procesul de geometrie computerizata presupune preventia uzurii premature a unora dintre componentele sistemului de directie si suspensie si a anvelopelor. Problemele identificate la geometria rotilor pot avea urmatoarele efecte: traiectoria defectuoasa a autovehiculului pe carosabil necesitatea unor eforturi suplimentare ale conducatorului auto pentru a mentine directia autovehiculului uzura rapida, prematura si neuniforma a anvelopelor consumul excedentar de carburant uzura prematura a pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de directie, cu un rol deosebit in siguranta participantilor la trafic, precum si implicarea unor costuri considerabile Recomandari: Atunci cand se doreste schimbarea oricarui element din cadrul sistemului de directie (bieleta, bucsa, pivot, capat de bara etc.), sau al sistemului de suspensie (amortizor, arc), trebuie sa se efectueze si geometria rotilor. Prin aceasta se vor corecta eventualele deficiente care apar odata cu schimbarile mentionate. De asemenea, la inlocuirea anvelopelor se recomanda echilibrarea acestora si efectuarea geometriei rotilor. O anvelopa dezechilibrata conduce nu numai la uzura prematura a acesteia, dar afecteaza similar si elementele sistemului de directie si suspensie. Procesele presupuse de serviciul de geometrie computerizata Reglarea unghiurilor suspensiei Cunoscuta si sub denumirea de geometria rotilor, aceasta este o operatie prin care diferite unghiuri ale suspensiei sunt reglate conform cu valorile prescrise de fabricant. Este o operatie complicata, in primul rand, din prisma marjelor de eroare cu care se lucreaza (de ordinul secundelor si / sau zecimilor de milimetru). O reglare incorecta sau o dereglare a unuia sau mai multor unghiuri ale suspensiei conduce la: manevrare imprecisa a automobilului tocirea rapida a anvelopelor incapacitatea automobilului de a merge rectiliniu. Reglarea geometriei rotilor permite pozitionarea corecta a acestora, respectand paralelismul intre axe si cel cu soseaua. O geometrie corecta a rotilor duce la: tinuta de drum mai buna previne uzura neregulata a anvelopelor economie de carburant. Acest fenomen fiind imperceptibil la condus, va recomandam verificarea periodica a uzurii anvelopelor cu scopul de a observa o eventuala anomalie a geometriei. Aliniamentul rotilor Este important ca orice vehicul sa aiba cele 4 roti corect aliniate. Rotile nealiniate se opun miscarii naturale a vehiculului, cauzand: probleme de directie oboseala soferului o uzura prematura si neuniforma a anvelopelor. In forma sa cea mai rudimentara, aliniamentul rotilor consta in reglarea unghiurilor rotilor vehiculului, pentru a se asigura ca rotile se deplaseaza in raport cu linia mediana geometrica a vehiculului. Fiecare roata isi are propriul set de dinamici (unghiul de cadere, unghiul de fuga si varful curbei) specificate de constructorul de automobile. Cele mai intalnite simptome ale unui automobil fara aliniament sunt: uzura neuniforma sau rapida a anvelopelor devierea sau deplasarea vehiculului din linie dreapta. Atunci cand observati aceste tipuri de probleme la automobilul dumneavoastra, inseamna ca cel mai probabil rotile nu sunt aliniate corespunzator. Un soc puternic, cum ar fi o groapa mai serioasa, poate sa deregleze unghiul de fuga al autoturismului. Un asemenea impact poate de asemenea sa indoaie janta, provocand o pierdere de presiune si deteriorarea anvelopelor, fara a lasa urme evidente. Geometrie computerizata – operatiunea care va asigura: manevrabilitatea ridicata siguranta o viata mai lunga anvelopelor dumneavoastra. procesul de aliniere fata de directia de mers, precum si una fata de cealalta. Recomandam verificarea geometriei atunci cand schimbati anvelopele, de asemenea, cel putin o data pe an, sau la cca 10,000 km parcursi. |