S.C. Electrica S.A. se preocupă permanent de: - îmbunătăţirea calităţii serviciilor furnizate pentru a răspunde aşteptărilor tuturor părţilor interesate (proprietari, clienţi, furnizori, angajaţi, societate civilă); - îmbunătăţirea imaginii organizaţiei în ceea ce priveşte performanţele de mediu şi sănătate şi securitate ocupaţională realizate. De asemenea, S.C. “Electrica” S.A. se conformează legislaţiei în domeniile calitate-mediu-sănătate şi securitate ocupaţională şi oricăror schimbări survenite în legislaţia română şi europeană referitoare la procesele şi activităţile proprii, militând pentru păstrarea unui echilibru între cerinţele economice, sociale şi de mediu. Pentru S.C. “Electrica” S.A. Sistemul de Management Integrat Calitate-Mediu-Sănătate şi Securitate Ocupaţională reprezintă o abordare logică şi sistematică, ceea ce permite în prezent decizii strategice şi operaţionale optime, care iau în considerare toate aspectele esenţiale ce conduc la funcţionarea eficientă a proceselor organizaţiei, atât din punct de vedere al calităţii, mediului cât şi al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale. Managementul calităţii, managementul mediului şi managementul sănătăţii şi securităţii ocupaţionale sunt componente de bază ale managementului general în procesul transformării organizaţiei şi adaptării societăţii noastre la economia de piaţă. Managementul Mediului În domeniul managementului mediului se întreprind şi alte acţiuni importante, precum: - monitorizarea activităţii din domeniul managementului mediului de la filialele de distribuţie şi furnizare a energiei electrice prin raportari semestriale şi anuale către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi Institutul Naţional de Statistică; - elaborarea Caietelor de Sarcini şi derularea contractelor pentru Studiile de mediu, din Planul de Studii Cercetare-Dezvoltare al S.C. “Electrica”-S.A.; - perfecţionarea managementului deşeurilor la S.C.“Electrica”-S.A; - ecologizarea instalaţiilor: s-a continuat activitatea de eliminare a condensatoarelor cu PCB retrase din exploatare şi stocate temporar la filiale, cu ajutorul procesatorilor interni autorizaţi; - monitorizarea factorilor de mediu pe mai multe amplasamente din cadrul filialelor, în vederea evitării producerii de poluări accidentale cu impact asupra acestora, ex.: - prelevări şi analize de probe de ape uzate; - măsurători ale zgomotului produs de echipamentele electrice. În filialele S.C.“Electrica”-S.A., în ultimii ani nu au fost semnalate probleme deosebite privind protecţia mediului. În cadrul auditurilor interne ale Sistemului de Management Integrat efectuate de catre auditorii Aparatului Central în filiale, se monitorizeaza şi auditurile de supraveghere/reînnoire a certificării efectuate de auditorii externi ai SRAC CERT. Sistemul de Management Integrat Sistemul de Management Integrat prezintă avantaje multiple, identificate şi analizate în detaliu de managementul societăţii, cu efecte benefice asupra creşterii eficienţei activităţilor de distribuţie şi furnizare a energiei electrice, precum şi a serviciilor oferite de S.C. “Electrica” S.A tuturor clienţilor, cum ar fi: - management general şi executiv mai performant; - viziune unitară asupra dezvoltării viitoare; - minimizarea suprapunerilor şi a disipării răspunderii; - optimizarea proceselor şi activităţilor organizaţiei; - ţinerea sub control a proceselor externe organizaţiei; - reducerea impacturilor negative ale activităţilor organizaţiei asupra mediului cât şi minimizarea riscului acestor activităţi, fără ca prin aceasta să fie afectată calitatea serviciilor şi produselor; - monitorizarea satisfacţiei clienţilor interni şi externi ai organizaţiei; - îmbunătăţirea imaginii organizaţiei în faţa clienţilor şi a furnizorilor. Conformitate furnizori Politica adoptată de S.C. “Electrica “-S.A. urmăreşte printre altele promovarea unui parteneriat durabil cu furnizorii de produse şi/sau servicii, orientaţi către calitate, parteneriat bazat pe evaluări efective şi permanente ale acestora. S.C. “Electrica “-S.A. şi furnizorii săi sunt interdependenţi şi o relaţie reciproc avantajoasă creşte abilitatea ambilor de a crea valoare. Activitatea de evaluare a furnizorilor porneşte de la principiul de a beneficia de concurenţa dintre potenţialii furnizori şi de a-i selecta pe cei care oferă cele mai bune produse/servicii în condiţii tehnico - economice avantajoase pentru S.C. “Electrica “-S.A,. mărind astfel eficienţa activităţii de achiziţii. Evaluarea şi selectarea furnizorilor se realizează pe baza capabilităţii acestora de a îndeplini criteriile stabilite de organizaţie, relaţiile cu aceştia bazându-se pe respect reciproc, pe etica strictă a afacerilor şi credibilitate, respectând simultan cerinţele SR EN ISO 9001:2008. În prezent în banca de date a S.C.”Electrica”-S.A. se află aproximativ 160 de furnizori de diverse categorii. |