Expert Mind - Infiintari firme, servicii contabile si juridice, Bucuresti Afisari: 219
Categorie: AFACERI >> Audit, contabili Vizitatori: 87
Harta: Localizare pe harta Romaniei
-------------------------
Contact: Adresa
 
Str. Agatha Barsescu, Nr. 15B, Et. 2, Sector 3, Bucuresti
-------------------------
Phone: Telefon
  0374437378
-------------------------
Web: Internet
  email: office.b@expertmind.ro
  site: www.expertmind.ro
  facebook: expertmind.contabilitate/?ref=page_internal

 
Dosarul preturilor de transfer  
Detalii  

Inainte de a intra in detalii despre ceea ce este dosarul preturilor de transfer si de ce este necesara intocmirea acestuia, vom aminti ce sunt preturile de transfer si vom defini ce sunt entitatile afiliate. Ce sunt preturile de transfer?

Preturile de transfer sunt preturile stabilite in cadrul tranzactiilor desfasurate intre societati si partile sale afiliate.

Definitia entitatilor afiliate difera de la tara la tara in functie de legislatia specifica tarii respective.

In cazul Romaniei, o persoana fizica este afiliata cu o alta persoana fizica daca acestia sunt sot/sotie sau rude pana la gradul III sau o persoana fizica este afiliata cu o persoana juridica daca persoana fizica detine in mod direct sau indirect minim 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot de catre o persoana juridica la o alta persoana juridica sau controlul efectiv al acelei persoane juridice.

Dosarul preturilor de transfer este un document pe care marii contribuabili sunt obligati sa il intocmeasca anual, pana pe 25 martie, iar cei mici si mijlocii, conform legii la solicitarea organului fiscal in cadrul unui control fiscal.

Prin intermediul dosarului preturilor de transfer se documenteaza si se argumenteaza pretul la care se desfasoara tranzactiile cu societatile afiliate. In functie de informatiile cuprinse in dosar inspectorul decide daca accepta sau ajusteaza preturile practicate de contribuabil.

Cand trebuie prezentat dosarul preturilor de transfer?

In functie de aria in care se incadreaza si de pragurile de semnificatie, societatile care desfasoara tranzactii cu parti afiliate si se incadreaza in categoria marilor contribuabili au obligatia sa intocmeasca si sa prezinte dosarul preturilor de transfer in termen de 10 zile de la primirea solicitarii din partea organului fiscal.

Mari contribuabili, a caror tranzactii depasesc pragurile mentionate in ordinal 442/2016, trebuie sa intocmeasca anual dosarul pana pe 25 martie, termenul legal de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit. In timp ce societatile care se incadreaza in sfera contribuabililor mici si mijlocii sunt obligati sa prezinte dosarul preturilor de transfer in 1 – 2 luni din momentul solicitarii de catre organul fiscal competent. Autoritatile fiscale le pot acorda o perioada suplimentara de 30 de zile pentru intocmirea dosarului de preturi de transfer la cererea societatilor.

Cat dureaza intocmirea unui dosar?

In functie de numarul de ani fiscali pentru care se doreste intocmirea dosarului, numarul de tranzactii care trebuie documentate si existenta unei documentatii la nivel de grup care ar putea fi utilizata ca punct de pornire pentru documentatie pregatirea unui dosar de preturi de transfer poate dura intre una si 4 luni.

De ce trebuie sa intocmiti dosarul preturilor de transfer?

Unul din cele 3 motive, este ca:

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer este o cerinta legala – potrivit modificarilor legislative din anul 2016, neprezentarea sau prezentarea incompleta a dosarului preturilor de transfer se amendeaza cu sume de pana la 14.000 lei. Unii considera ca aceasta suma nu reprezinta chiar o paguba insa, la aceasta se mai adauga ajustari ale bazei impozabile. Adica, autoritatile fiscale au puterea de a ajusta preturile de achizitie / veniturile obtinute din tranzactiile cu partile afiliate, ceea ce atrage dupa sine impozite suplimentare de plata insotite de penalitati si dobanzi.
  • Foloseste drept mijloc de protectie fiscala in situatia primirii unei solicitari din partea organelor abilitate. Dosarul cuprinde toate informatiile cu privire la functiile companiei, activele utilizate in cadrul grupului si riscurile asumate pentru realizarea de tranzactii cu sens si continut economic la pretul pietei. In acelasi timp, dosarul preturilor de transfer are functie de instrument de management din prisma analizei preturilor practicate pe piata pentru aceste tranzactii. Ca avantaj comercial intocmirea dosarului preturilor de transfer ajuta la intelegerea aprofundata a tipul de afacere si posibilitatile de optimizare fiscal a acesteia.
  • Pentru a evita impactul negativ al ajustarilor recomandam contribuabililor mici si mijlocii pregatirea din timp a dosarului preturilor de transfer, chiar daca in prezent nu este un control fiscal. Din punct de vedere fiscal, pregatirea in avans a dosarului preturilor de transfer este in avantajul entitatii, in sensul evitarii posibilelor ajustari viitoare, iar pe seama dosarului intocmit se poate fundamenta o politica de preturi de transfer. In cazul in care sunt tranzactii cu societati afiliate din alte tari se evita dubla impunere a profitului.
  • Cum se intocmeste dosarul preturilor de transfer?

    Fiecare dosar de preturi de transfer presupune parcurgerea a trei sectiuni principale:

    • Sectiunea descriptiva care cuprinde informatii financiare, principalii clienti, concurenta strategia de afaceri, structura juridica atat a grupului cat si a companiei locale
    • Elaborarea analizei functionale prin care se definesc functiile indeplinite de catre companie, riscurile asumate si activele utilizate in activitatea sa
    • Analiza economica – in aceasta etapa se selecteaza cele mai potrivite metode de preturi in conformitate cu specificul fiecarei tranzactii si aplicarea metodei pentru a se testa conformitatea cu principiul valorii de piata si studii de comparabilitate.

     Cum va vine EXPERT MIND in ajutor?Cautati sa intocmiti un dosar de preturi de transfer care sa va ofere protectie fiscala, dar in acelasi timp sa il puteti utiliza si ca instrument de management?

    EXPERT MIND, cu o experienta de peste 11 ani pe piata financiar-contabila, nominalizata cu locul I in topul celor mai bune societati membre CECCAR, cu peste 1000 de clienti din toate domeniile de activitate si peste 250 de controale de succes iti sta la dispozitie pentru un bussines fara riscuri fiscale.

     
    Galerie foto (1)
    [Image #1]
     
    asistenta sociala   |  contract de prestari servicii  |  energia qi  |  litigii comerciale   |  osim   |  Abonamente sanatate  |  Act juridic  |  Acte firma  |  Acte normative  |  Actiuni comerciale  |  Actiuni in pretentii  |  Active financiare  |  Activitatea societatii   |  Activitati comerciale  |  Activitati referitoare la gestiune  |  Activitatile conexe  |  Actul constitutiv al societatii  |  Afaceri de succes  |  Analiza afacerii  |  Analiza comparativa  |  Analiza datoriilor si creantelor   |  Analiza piata  |  Analiza pietei  |  Asigurari munca  |  Asigurari sanatate  |  Asigurari sociale   |  Asigurari sociale de sanatate  |  Asistenta executie  |  Asistenta fiscala  |  Asistenta in implementare  |  Asistenta juridica  |  Asistenta juridica consultare reprezentare  |  Asistenta juridica si consultanta  |  Asistenta juridica si reprezentare  |  Asistenta manageriala  |  Asistenta permanenta  |  Asistenta si reprezentare juridica  |  Asociatii fundatii diverse  |  Asociatii si fundatii  |  Audit calitate  |  Audit contabili  |  Audit contabilitate  |  Audit financiar  |  Audit financiar contabil  |  Audit intern  |  Audit societati  |  Auditul bilanturilor  |  Autoritati sanatate publica judetene  |  Autorizare punct lucru  |  Autorizatie de mediu   |  Autorizatii functionare  |  Autorizatii functionare persoane juridice  |  Autorizatii mediu  |  Autorizatii transport  |  Avize persoane juridice  |  Avocat drept comercial  |  Cai legale atac  |  Calculul impozitelor si taxelor  |  Caracter juridic  |  Care funerare   |  Carti drept  |  Cazier judiciar persoana juridica  |  Cerere comunicare notificare  |  Cererea oricarui asociat  |  Cererea pietei  |  Cereri de chemare in judecata   |  Cereri si plangeri penale  |  Certificarea situatiilor financiare  |  Certificarea situatiilor financiare anuale   |  Certificat cazier judiciar  |  Certificat fiscal   |  Certificate atestare  |  Cifra de afaceri   |  Clauze contractuale  |  Clauzele contractelor individuale de munca  |  Codul fiscal  |  Colaborare afaceri  |  Combatere finantare terorism  |  Companii de servicii profesionale si it  |  Comunicarea actelor de procedura  |  Concluzii scrise  |  Confidentialitatea informatiilor  |  Confidentialitatea informatiilor   |  Conform contractului  |  Consecintele fiscale  |  Consilieri juridici   |  Consultanta calitate  |  Consultanta auto  |  Consultanta business  |  Consultanta certificat cazier judiciar  |  Consultanta civila  |  Consultanta contabila  |  Consultanta contabila si de afaceri  |  Consultanta credite  |  Consultanta de specialitate  |  Consultanta executie  |  Consultanta financiara  |  Consultanta financiara contabila  |  Consultanta fiscala  |  Consultanta imagine  |  Consultanta impozite  |  Consultanta investitii  |  Consultanta juridica  |  Consultanta juridica avocat  |  Consultanta leasing  |  Consultanta legislatia muncii  |  Consultanta manageriala  |  Consultanta notariala  |  Consultanta permanenta   |  Consultanta si asistenta manageriala  |  Consultanta si reprezentare juridica  |  Consultanta taxe  |  Consultanta transport  |  Consultanta, asistenta juridica  |  Contabila si de afaceri  |  Contabili autorizati  |  Contabilitate financiara  |  Contabilitate gestiune  |  Contabilitate, salarizare  |  Contestatii executare silita  |  Contestatii la executare  |  Contract de parteneriat  |  Contracte de baza  |  Contracte inchiriere  |  Contracte vanzare cumparare  |  Contractele de munca  |  Contractele individuale de munca  |  Contractelor de munca  |  Contributii aferente salariilor   |  Control fiscal  |  Control personal  |  Control si audit intern  |  Cosmetica veterinara  |  Costuri aditionale  |  Credite investitii  |  Curtea conturi standarde audit  |  Datele de identificare   |  Declararea nulitatii  |  Declararea nulitatii societatii  |  Declaratii impozite si taxe   |  Declaratii venit  |  Departamentul persoane juridice  |  Depozitare in siguranta  |  Depunerea declaratiilor salariale   |  Detasarea salariatilor  |  Dezvoltare profesionala  |  Dificultati financiare   |  Directia generala prevenirea combaterea terorismului  |  Directia sanitara   |  Divizari societati comerciale  |  Dizolvare companii   |  Dizolvare societate  |  Dizolvarea si lichidarea de societati  |  Dizolvarea societatii  |  Dizolvarea unei societati  |  Dizolvarea, lichidarea  |  Dizolvarea, lichidarea si radierea  |  Domeniul juridic  |  Drept administrativ  |  Drept administrativ  |  Drept civil  |  Drept comercial  |  Drept de proprietate  |  Drept financiar   |  Drept financiar si fiscal  |  Drept fiscal  |  Drepturile persoanelor handicap  |  Durata societatii  |  Echipa de profesionisti  |  Echipa specialisti  |  Echipamente bancare  |  Elaborarea de opinii legale  |  Elemente grafice   |  Eliminarea riscurilor   |  Energie si bani  |  Engleza business  |  Evidenta personalului  |  Evidenta concediilor  |  Evidenta concediilor medicale  |  Evidenta concediilor odihna  |  Evidenta contabila  |  Evidenta financiar contabila  |  Evidenta personalului si calculul salariilor  |  Evidenta pontajului  |  Experti contabili  |  Expertiza contabila  |  Expertiza contabila judiciara  |  Expertiza financiara  |  Expertiza in consultanta  |  Externalizarea serviciilor   |  Fiecare proprietate in parte  |  Firma contabilitate  |  Firma luminoasa  |  Firma specializata servicii   |  Firme infiintare  |  Fiscalitate consultanta  |  Fiselor de post   |  Foi varsamant  |  Format electronic   |  Functia de resurse umane  |  Fundatii diverse  |  Fuziuni societati comerciale  |  Gestionarea dosarelor de personal  |  Gestionarea dosarelor personal  |  Gestiune declaratii  |  Hotararea adunarii generale  |  Hotararea tribunalului  |  Identitate firma  |  Impiedica functionarea societatii  |  Import export  |  Impozit profit  |  Impozit venit  |  Impozite cladiri  |  Impozitul pe profit   |  Impozitul pe venit   |  Incalcarea obligatiilor contractuale  |  Incetarea contractelor de munca  |  Inchiriere imobil  |  Infiintare asociatie  |  Infiintare firme  |  Infiintare fundatie  |  Infiintare societate  |  Infiintare sucursale filiale  |  Infiintarea de firme,pfa  |  Infiintari asociatii  |  Infiintari firme  |  Infiintari firme comert  |  Infiintari fundatii  |  Infiintari ong  |  Infiintari persoane fizice autorizate  |  Infiintari pfa  |  Infiintari societati  |  Infiintari societati comerciale  |  Infiintari srl  |  Informatii clienti  |  Informatii parteneri afaceri  |  Inregistrare contabila  |  Inregistrare fiscala   |  Inregistrare marca la osim  |  Inregistrare osim  |  Inregistrare si radiere sucursale  |  Inregistrarea contractelor individuale de munca  |  Inregistrarea contractului colectiv de munca  |  Inregistrarea in contabilitate  |  Intocmire contracte  |  Intocmire de rapoarte financiare  |  Intocmire declaratii fiscale  |  Intocmire situatii financiare  |  Intocmirea fiselor de post   |  Intocmirea actelor aditionale  |  Intocmirea bilanturilor anuale  |  Intocmirea dosarelor   |  Intocmirea dosarelor personal  |  Intocmirea fiselor post  |  Intocmirea ordinelor de plata  |  Intocmirea regulamentului intern  |  Intocmirea situatiilor financiare  |  Investitii financiare  |  Leasing financiar  |  Legea prevenirea combaterea terorismului  |  Legislatia muncii  |  Legislatia muncii consultanta  |  Lichidare companii   |  Lichidare judiciara  |  Lichidare societate  |  Lichidare voluntara  |  Litigii comerciale  |  Litigii penale  |  Litigiile de familie  |  Lucrari si servicii  |  Management financiar  |  Management timp  |  Mediul de afaceri  |  Modificare act constitutiv  |  Modificare de sediu  |  Modificarea contractelor de munca  |  Modificarea fiselor de post   |  Modificari societati comerciale  |  Munca si asigurari sociale   |  Munca temporara  |  Natura juridica  |  Negocierea contractelor comerciale   |  Nerespectarea clauzelor contractuale   |  Notar imobil dobandire mostenire  |  Nu are sediul social  |  Numarul angajatilor  |  Numarul de asociati  |  Oameni de afaceri  |  Obiectului de activitate al societatii   |  Obtinere autorizatii transport  |  Obtinere avize persoane juridice  |  Obtinere probe  |  Obtinerea autorizatiei de constructie  |  Obtinerea avizelor de functionare  |  Obtinerea de credite   |  Obtinerea de credite sau leasing   |  Opinii juridice   |  Oportunitati de business  |  Oportunitati afaceri  |  Optimizarea impozitelor  |  Optimizarea impozitelor de plata   |  Ordonanta de urgenta nr  |  Organisme autonome asigurari sociale  |  Pachet servicii  |  Parteneriate comerciale  |  Partenerilor de afaceri  |  Persoana juridica   |  Persoanelor fizice si juridice  |  Personal intern  |  Plan de recuperare   |  Plangeri penale  |  Planuri afaceri  |  Plata datoriilor societatii  |  Plata impozitelor  |  Pontaj angajati  |  Pregatire juridica   |  Prevenire combatere spalarii banilor  |  Prevenire combatere terorismului  |  Procedura generala  |  Procedura insolventei  |  Procedura speciala   |  Procedura stabilire cazuri malpraxis  |  Proceduri executare silita  |  Proceduri somatie plata  |  Programe contabilitate  |  Programe gestiune  |  Programe personalizate  |  Programe salarizare  |  Protocol folosit  |  Radiere firma  |  Radierea din registrul comertului  |  Radierea societatii  |  Radieri puncte lucru  |  Rapoarte financiar contabile  |  Rapoarte financiare  |  Raport expertiza  |  Raportari contabile  |  Raporturi juridice  |  Recuperare a creantelor   |  Recuperarea datelor  |  Recuperari creante  |  Redactare contracte comerciale  |  Redactare acte   |  Redactare actiuni  |  Redactare cereri si actiuni  |  Redactare contracte comerciale  |  Redactarea contractelor juridice  |  Redactarea de acte juridice  |  Redactari acte infiintari de firme  |  Registrul comertului  |  Registrul national evidenta testamentelor autentice  |  Registrului de evidenta a personalului  |  Reprezentare executare silita  |  Reprezentare in litigii   |  Reprezentare juridica  |  Reprezentare litigii comerciale  |  Reprezentare notar public  |  Reprezentare procedura executare silita  |  Reprezentare procedura insolventei  |  Resurse umane   |  Resurse umane servicii  |  Riscuri asumate   |  Salarizare personal  |  Sanatate publica  |  Schimbare sediu social  |  Schimbarea formei juridice societate  |  Scurt circuit   |  Sediul social  |  Semnatura electronica  |  Servicii personalizate  |  Servicii resurse umane  |  Servicii bancare  |  Servicii birou  |  Servicii complete contabilitate  |  Servicii complete de salarizare  |  Servicii comunicare  |  Servicii conexe  |  Servicii contabilitate externalizate  |  Servicii de contabilitate si expertiza contabila  |  Servicii de contabilitate, salarizare si personal  |  Servicii de evaluare  |  Servicii de evidenta contabila  |  Servicii de management financiar   |  Servicii de personal si salarizare  |  Servicii de salarizare  |  Servicii depozitare  |  Servicii drept comercial  |  Servicii financiar contabile  |  Servicii funerare  |  Servicii import export  |  Servicii leasing  |  Servicii medicale  |  Servicii notariale  |  Servicii outsourcing  |  Servicii personalizate  |  Servicii protocol  |  Servicii salarizare  |  Servicii specializate resurse umane  |  Servicii specializate pe resurse umane  |  Servicii specifice insolventei  |  Servicii suplimentare  |  Sfera juridica  |  Siguranta in utilizare  |  Sisteme constructie  |  Sisteme depozitare  |  Sisteme sanatate  |  Sisteme transport  |  Sistemul asigurari sociale sanatate  |  Situatii financiare  |  Situatii financiare anuale  |  Situatiile financiare  |  Situatiilor financiare  |  Societate de consultanta  |  Societati cu raspundere limitata  |  Societati infiintari  |  Societatile mici si mijlocii   |  Soft financiar  |  Soft gestiune  |  Solicitate frecvent   |  Solutii domeniul it  |  Solutionarea disputelor  |  Specialist resurse umane  |  Standarde audit internationale  |  Standardele de calitate   |  Standardele internationale  |  Standardele internationale in vigoare  |  Studii opinie  |  Studii piata  |  Supravegherea activitatii societatii   |  Suspendarea activitatii   |  Taxa judiciara timbru  |  Taxe de timbru  |  Taxe si impozite  |  Taxe si onorarii   |  Tipuri de contracte  |  Transport persoane romania  |  Transport sanitar  |  Verificare informatii  |  Zile lucratoare  | 
    Inapoi la GHIDUL SERVICIILOR
    Email: Parola:
     


     
    Nume firma  
    Nume site ~ www.ghidul.ro/  
      Exemplu: www.ghidul.ro/nume-firma  
    Persoana de contact  
    Telefon  
    Email  
      * Toate campurile sunt obligatorii.  
    In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre redactie.