Activitatile de mercantizare sunt extrem de necesare si utile in stimularea vanzarilor de produse in magazine. Termenul « Merchandising » inglobeaza tot ce incepe cu prezenta si aranjarea produselor pe raft, crearea unei ambiante specifice si stimulante pentru vanzare, amplasarea de mijloace de semnalizare a ofertelor, verificarea stocurilor si preturilor. Departamentul de Merchandising din cadrul FMCG Marketing & Distributie a fost infiintat in anul 2005 si de atunci s-a dezvoltat in mod continuu, ajungand astazi sa functioneze cu 5 birouri regionale la nivel national, o echipa de peste 900 merchandiseri full-time coordonata de manageri teritoriali, care acopera toate retelele IKA, NKA si LKA din Romania si cele mai importante locatii din comertul traditional. Serviciile de merchandising oferite de FMCG Marketing & Distributie sunt: » Asigurarea aprovizionarii si umplerea raftului. Verificarea zilnica a existentei numarului de produse necesare atat pe rafturi cat si in depozit si expunerea lor pe raft; » Implementarea planogramelor. Acestea sunt instrumente strategice de merchandising ce ajuta la pozitionarea produselor pe rafturi in asa fel incat sa atraga atentia cumparatorilor, sa diferentieze brand-urile si uneori chiar sa creeze asocieri intre anumite marci si imaginile lor pe piata ; » Asigurarea existentei etichetelor de pret si corectitudinii acestora. Importanta acestei activitati este de la sine inteleasa. Pe langa faptul ca usureaza procesul decizional, este si un indicator al imaginii de brand ingrijit si atent ; » Asigurarea rotatiei FIFO/FEFO la raft si in depozit. Tehnicile de management First In First Aut si First Expire First Out sunt necesare pentru o buna administrare a stocului de produse din depozit si de pe rafturi ; » Asigurarea curateniei raftului si a produselor - componenta esentiala a imaginii de brand. De asemenea, pentru o mai buna comunicare si cresterea transparentei serviciilor oferite, FMCG Marketing & Distributie asigura clientilor sai acces in timp real la informatii despre merchandiseri si locatiile mercantizate, prin propria platforma software: » Lista merchandiserilor si a managerilor teritorialialocati pentru fiecare magazin; » Programul de lucrusi datele de contact ale echipei implicate; » Rapoarte complete cu informatiile agreate prin contract; » Albumele de fotografii din activitatea de merchandising si promoting. Lunga si intensa experienta pe care compania FMCG Marketing & Distributie o detine in domeniul vanzarilor si merchandising-ului in mediul multinational, cu branduri importante internationale si nationale creaza premisele unor proiecte reusite si rezultate multumitoare pentru clientii care ne aleg. |