Facilitam obtinerea ajutorului de inmormantare (deces) oferit la casa de pensii Bucuresti Sector 1.2.3.4.5.6 si Ilfov pentru toti cei trecuti in nefiinta ce au fost inregistrati ca pensionari cu decizie finala. Intocmim toate documentele aferente acestui proces de decontare cu C.N.P.P. si obtinem cuantumul ajutorului de deces pe anul in curs exonerand familia ce ne solicita de tot stresul aferent, timpul pierdut pe la ghisee si toata birocratia prezenta in acest tip de institutii. Dispuneti de toata gama cu servicii si produse funerare de cea mai buna calitate in baza cuantumul sumei ce revine fiecarui pensionar cu drepturi depline imediat dupa deces. Cum se obtine ajutorul de inmormantare ( deces ) ?Acte necesare pentru obtinerea ajutorului de deces:În cazul în care decedatul era pensionar:– cerere pentru acordarea ajutorului de deces;– cupon pensie decedat;– certificat de deces (original si copie);– dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces, inclusiv declaratie a solicitantului ajutorului de deces;– actul de identitate al solicitantului (copie);– acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar.În cazul în care decedatul era asigurat în sistemul public de pensii:– cerere pentru acordarea ajutorului de deces;– certificat de deces (original si copie);– dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces, inclusiv declaratie a solicitantului ajutorului de deces;– actul de identitate al solicitantului (copie);– acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar.În cazul în care decedatul nu a avut un drept propriu de asigurari sociale, dar un membru de familie (sot/sotie, fiu/fiica, parinte, bunic/a) era asigurat în sistemul public de pensii:– cerere pentru acordarea ajutorului de deces;– certificat de deces (original si copie);– dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces, inclusiv declaratie a solicitantului ajutorului de deces;– actul de identitate al solicitantului (copie);– acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar.– calitatea de asigurat în sistemul public de pensii al membrului de familie, la data decesului.În cazul în care decedatul era membru de familie (sot/sotie, fiu/fiica, parinte, bunic/a), care nu a avut un drept propriu de asigurari sociale si s-a aflat în întretinerea solicitantului pensionar:– cerere pentru acordarea ajutorului de deces;– cupon pensie solicitant;– certificat de deces (original si copie);– dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces, inclusiv declaratie a solicitantului ajutorului de deces;– actul de identitate al solicitantului (copie);– acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar.– declaratie ca solicitantul l-a întretinut pe decedat.Se vor prezenta urmatoarele documente, dupa caz:– act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurarilor sociale, prin care se atesta boala care l-a facut inapt si data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în vârsta de peste 18 ani (original);– adeverinta care sa certifice ca, la data decesului, membrul de familie cu vârsta cuprinsa între 18 si 26 de ani urma o forma de învatamânt organizata potrivit legii (original).În situatia în care membrul de familie decedat era un copil inapt pentru munca, în vârsta de peste 18 ani, ajutorul de deces se acorda cu conditia prezentarii unui act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurarilor sociale, prin care se atesta cauza care l-a facut inapt pentru munca si data ivirii acesteia.Pensia pe luna decesului :Beneficiari :Sumele ramase neîncasate de catre pensionarul decedat, prevazute în art. 120 alin. (1) din lege, se platesc:a) sotului supravietuitor;b) copiilor;c) parintilor;d) în lipsa acestora, mostenitorilor în conditiile dreptului comun.Acte necesare pentru obtinerea sumelor neincasate de catre pensionarul decedat:Actele necesare în vederea acordarii acestor sume sunt, dupa caz: – certificatul de deces, în copie;– actul de identitate al solicitantului (copie);– acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte grad rudenie (copie);– certificatul de mostenitor (copie);– copia cuponului de plata a pensiei persoanei decedate, dupa caz. |