Gradinita Bambi urmareste dezvoltarea competentelor din Curriculumul national pentru educatie prescolara. Educatia alternativa Step by Step aplica metode de predare-învatare care au în centru copilul, iar procesul educational este individualizat si în permanenta tine cont de personalitatea copilului. Întregul proces este organizat pe centre de activitati si zone de interes, iar fiecare zi începe cu o discutie prietenoasa – Întâlnirea de dimineata. Într-o clasa step by step întâlnim centrele: - alfabetizare;
- matematica si materiale manipulative;
- stiinte;
- arte;
- joc de rol;
- constructii,
- nisip si apa;
Achizitiile cognitive dobândite corespund Curriculumului national. Este cultivata capacitatea de adaptare în societate sau în oricare alt tip de mediu educational ulterior; copiii sunt încurajati sa faca alegeri, sa îsi exprime ideile în mod creativ, sa se ajute reciproc, sa gândeasca liber si sa îsi dezvolte abilitatile de gândire critica. În fiecare sala de grupa step by step, locul în care se realizeaza Întâlnirea de dimineata este un spatiu larg, în care scaunelele sau saltelutele pot fi aranjate în cerc. Nu lipseste Calendarul naturii, un calendar în jurul caruia copiii pot închega discutii pornind de la starea vremii si ajungând pâna la evenimente de interes pentru întregul grup. În acelasi spatiu întâlnim si Scaunul autorului, care se diferentiaza de celelalte scaune din clasa prin marime, culoare sau prin simbolurile care îl împodobesc. Scaunul autorului ofera copilului asezat pe el posibilitatea de a expune în fata colegilor opiniile si ideile personale, de a povesti experiente sau de a propune rezolvari pentru anumite situatii cu care grupul se confrunta. Scaunul autorului îl încurajeaza pe copil sa se exprime liber datorita faptului ca are atentia si respectul grupului. Un lucru extrem de important este ca niciodata copiii nu sunt pusi în situatia de a concura unul cu celalalt, pentru a evita astfel efectele psihologice negative. |