Copiii învata o limba straina în mod natural, daca li se vorbeste in limba respectiva. Personalul din gradinitele noastre este instruit în a-si adapta limbajul si în a-l face expresiv, astfel încât copiilor sa le fie usor sa inteleaga ce li se spune în limba engleza. Într-o faza ulterioara, copiii sunt ajutati sa se exprime, centrele de interes având un rol important în acest sens. Pentru ca se lucreaza pe zona de interes a copilului, acesta este mult mai receptiv, iar sansele de a asimila si de verbaliza în limba engleza cresc exponential. Copiii parcurg patru etape în învatarea unei limbi straine: - În primele saptamâni, copiii folosesc exclusiv limba materna pentru a se face intelesi.
- În perioada receptiva se asimileaza noi informatii si chiar daca nu verbalizeaza inca, este o perioada de învatare foarte intensa
- Urmeaza perioada limbajului “telegrafic”, a mesajelor scurte sau a repetarii mesajelor celorlalti
- În perioada limbajului productiv, copiii sunt pregatiti sa-si construiasca propriile mesaje. La început acestea sunt scurte, dar cu timpul cresc în complexitate, iar copiii sunt capabili sa-si exprime gândurile si dorintele direct in limba straina.
În afara activitatilor din programa Ministerului Educatiei Nationale, copiii sunt antrenati în jocuri, li se spun povesti, cânta si socializeaza în limba engleza. La sfârsitul perioadei petrecute în gradinita, copiii nu vor ramâne doar cu liste de cuvinte, care nu-si gasesc aplicabilitate practica, ci vor gândi si comunica eficient în engleza. |