Începând cu aceast? vârst?, structura planului de înv???mânt se modific? în sensul cre?terii num?rului de activit??i comune, pe de o parte, ?i sc?derii numarului de activit??i liber-alese, pe de alt? parte. Se trece, deci, la nivelul de vârsta 2, când se urm?re?te în principal peg?tirea pentru ?coal?. Temele abordate în cadrul Cunoa?terii mediului devin mult mai complexe, mai am?nun?ite (Omul- Organele interne ?i Sim?urile; Anotimpurile- Fenomene; Activit??i specifice; S?rb?tori ?i tradi?ii; Medii de via?? ale animalelor- Savana; Jungla; De?ertul; M?ri ?i oceane; Universul). La activitatea matematic? se alc?tuiesc grupe în func?ie de criterii combinate, se realizeaz? nega?ia logic?, ?iruri de obiecte ?i ordonarea acestora în func?ie de dimensiune (3-4 obiecte), echivalarea num?rului de obiecte din 2 sau mai multe grupe prin punere în coresponden??, forme geometrice: cerc, patrat, triunghi, dreptunghi; se studiaz? numerele în limita 1- 8 (?ir numeric, vecinii, raportarea num?r-cantitate, opera?ii de adunare ?i sc?dere cu 1- 2 unit??i). Activitatea de Educarea limbajului î?i propune începând cu grupa mare s? familiarizere copilul cu scris- cititul ( reprezentarea grafic? a propozitiei, cuvântului, silabelor; stabilirea num?rului de cuvinte sau silabe; indicarea sunetului initial; recunoa?terea câtorva litere ?i cuvinte simple). Se poate spune c? grupa mare este necesar? form?rii unei “baze” solide de informa?ii, priceperi ?i deprinderi, f?r? de care nu se poate atinge performan?a în cadrul Grupei preg?titoare. |