Activităţile desfăşurate în cadrul nivelului 1 de vârstă ( grupa mică şi grupa mijlocie) sunt organizate din perspectiva orientării spre socializare. Tocmai de aceea, un rol foarte important îl are jocul didactic, fiind principala medodă abordată de cadrele didactice în cadrul activităţilor comune. La grupa mică, preşcolarul dobândeşte o mare parte a abilităţilor şi deprinderilor, descoperă mediul înconjurător, acumulează informaţii. Cunoaşterea mediului îşi propune câteva teme reprezentative nivelului de vârstă (Omul; Grădiniţa; Familia; Jucării; Fructe; Legume; Culori; Animalele de la fermă; Animalele din pădure; Anotimpuri) prin care copilul încearcă să descopere nemijlocit primele informaţii despre mediul înconjurător. Activitatea matematică debutează cu operaţii prematematice: recunoaşterea culorilor , alcătuirea de grupe , şiruri, ordonare crescătoare sau descrescătoare a obiectelor. La acest nivel de vârstă se studiază cifrele în limita 1-3 ( recunoaştere, corespondenţa număr- cantitate). Educarea limbajului are ca obiective la acest nivel de vârstă: participarea copilului la discuţii, prezentarea , transmiterea unui mesaj simplu prin întrebări sau răspunsuri, pronunţarea corectă a sunetelor, îmbogăţirea vocabularului activ. La Educaţie muzicală va învăţa primele cântecele; va picta cu degeţelele sau va modela plastelina la Educaţie plastică; va învăţa schema corporală, tipuri de mers ăi de alergare la Educaţie fizică; va rupe hârtia, o va mototoli şi o va lipi pe un suport la Activitate practică. Chiar dacă timpul petrecut la grupa mică poate parea o adevărată aventură, cu ajutorul îndrumării şi al grijii deosebite oferite de cadrul didactic, copilul va face corect primii paşi importanţi în viaţa sa socială. |