La această vârstă se pune accent pe dezvoltarea capacităţii de interacţionare şi de comunicare : dezvoltarea comunicării orale, înţelegerea şi utilizarea corectă a semnificaţiilor structurilor verbale. Activităţile comune desfăşurate la acest nivel urmăresc : - perceperea şi cunoaşterea organizată şi sistematizată a realităţii înconjurătoare;
- îmbogaţirea vocabularului activ şi pasiv al copiilor;
- înţelegerea unităţii logice a propozitiei şi cuvântului;
- stimularea şi educarea interesului şi dragostei pentru frumos (prin educaţie muzicală, educaţie plastică);
- alcătuire de grupe după 2 criterii: construirea şirurilor de obiecte, compararea grupurilor prin apreciere globală; efectuarea operaţiilor numerice în limitele 1-5.
În cadrul grupei mijlocii se organizează informaţiile acumulate anterior, copilul începe să facă operaţii abstracte; sintetizează, asociază, compară, analizează, generalizează. Tot începând cu acest nivel de vârstă, se va aplica “metoda proiectelor”, metoda care presupune că preşcolarul este capabil să aleagă, să ofere argumente în legatură cu alegerea făcută. |