Copilul este unic si abordarea lui trebuie sa fie completa.La vârstele mici este fundamental sa avem o abordare pluridisciplinara.Pentru acest nivel de vârsta, activitatea esentiala este JOCUL cu ajutorul caruia copilul îsi manifesta initiative, activitate voita si gândita.Jocul intervine atât în cadrul socializarii (jocuri liber alese, activitati complementare) cât si pe parcursul activitatilor de învatare: cunoasterea mediului, educatie muzicala, activitati practice, educatie fizica, educarea limbajului si educatie pentru societate. La cunoasterea mediului : observam, citim imagini, ne jucam si învatam despre: gradinita, familie, corpul uman, fructe, legume, anotimpuri, meserii, mijloace de transport, animale de la ferma. În cadrul activitatilor matematice: ne jucam cu obiecte, culori primare ( rosu, galben si albastru), jetoane, alcatuim siruri si grupe de obiecte si astfel formam primele notiuni matematice. Educarea limbajului are ca obiective principale: pronuntarea corecta a sunetelor limbii române, îmbogatirea vocabularului si exprimarea corecta în propozitii; aceste obiective se realizeaza în cadrul activitatilor de : memorizare, lecturi dupa imagini, povesti illustrate, jocuri didactice. În cadrul activitatilor estetic – creative: copiii vor învata primele cântecele si vor dansa pe ritmul lor, vor picta cu degetelele , vor învata culorile sau vor modela cu plastilina si lut. Jocurile motrice din cadrul activitatilor fizice vor conduce la o mai buna coordonare motorie, la învatarea schemei corporale si a diferitelor variante de mers si alergare. Activitatile practice sunt un bun prilej pentru copii de formare a priceperilor si deprinderilor prin: ruperea hârtiei, mototolire, pliere, decorare si lipire. |