Activitatile instructiv-educative din institutia noastra, au loc pe fondul unui obiectiv fundamental: asigurarea conditiilor optime pentru o buna, completa si utila dezvoltare, în cooperare cu toti factorii sociali interesati în dezvoltarea educatiei si promovarea dragostei si întelegerii dintre si între copii. În institutia noastra se repecta planul de învatamânt structurat pe doua niveluri de vârsta dupa cum urmeaza: Nivel I: 3-5 ani Grupa mica: 3-4 ani Grupa mijlocie: 4-5 ani Nivel II: 5-6 ani Grupa mare: 5-6 ani Oferta noastra educationala respecta curriculum-ul national si cuprinde: Activitati pe domenii experientiale: activitati integrate sau pe discipline desfasurate cu copiii în cadrul unor proiecte planificate în functie de temele mari propuse de curriculum, tinând cont de nivelul de vârsta, de nevoile si interesele copiilor din grupa. Fiecare domeniu experiential propune experiente de învatare care utilizeaza cunostinte si deprinderi circumscrise unui domeniu de cunoastere. Cele cinci domenii de cunoastere sunt: • domeniul stiinta, prin activitati de cunoastere a mediului înconjurator si activitati matematice • domeniul limba si comunicare, prin activitati de educare a limbajului si a comunicarii orale • domeniul psihomotric, prin activitati de educatie psiho-motrica, prin activitati sportive si de pregatire a motricitatii fine necesara scrierii • domeniul estetic si creativ, prin activitati de educatie artistico-plastica, prin activitati de muzica, desen, pictura, modelaj • domeniul om si societate, prin activitati moral-civice, de dezvoltare a deprinderilor practic-gospodaresti, de educare a unui comportament ecologic • Activitati si jocuri liber alese: activitati alese de copii, având puse la dispozitie diferite variante de jocuri si activitati, care se desfasoara dimineata la sosire si dupa amiaza, înainte de plecare. • Activitati de dezvoltare personala: • Rutinele (sosirea copilului, micul dejun, igiena – spalatul si toaleta, masa de prânz, somnul/perioada de relaxare de dupa-amiaza, gustarile, plecarea) • Tranzitiile (activitati de scurta durata, care fac trecerea de la momentele de rutina la alte tipuri/categorii de activitati de învatare, de la o activitate de învatare la alta , activitatile optionale si activitatile din perioada dupa-amiezii) • Activitatile optionale: limba engleza si dans modern Activitatile extracurriculare În cadrul activitatilor extracurriculare, cu o deosebita influenta formativa si cu un continut flexibil si variat, sunt incluse toate formele de actiuni care se realizeaza ca parte integranta a demersului didactic, venind sa defineasca sfera educationala prin: proiecte si programe educative, competitii si concursuri scolare, plimbari, iesiri în natura, excursii, tabere, serbari tematice, concursuri între grupele aceleiasi gradinite sau între gradinite, parteneriate educationale pe diferite teme/ocazii, spectacole de teatru, circ, opereta, numere de magie, petreceri cu diferite ocazii, vizite tematice, etc |