- Grupe mici: 3 - Grupe mijlocii: 6 - Grupe mari: 5 PROGRAM ZILNIC 7:30-8:30 – primirea copiilor 8:30 – 9:00 –micul dejun 9:00 – 9:15 –întâlnirea de dimineata 9:15 – 9:20 –gimnastica de înviorare 9:20- 9:30- moment de lectura 9:30 – 10:00 – activitati liber alese 10:00- 10:15- gustarea 10:00 – 11:00 – activitati pe domenii experientiale 11:00-12:00 – jocuri distractive 12:00-12:30 – masa de prânz 12:30 – 12:50 – pregatire pentru odihna 12:50- 13:00- moment de lectura 13:00-15:30 – program de odihna si de relaxare 15:30-16:00 – gustare 16:00-16:30 – activitati recuperatorii pe domenii experientiale; 16:30-17:30 –activitati liber alese, jocuri distractive /preluarea copiilor. ACTIVITATILE PE DOMENII EXPERIENTIALE sunt activitati integrate sau pe discipline desfasurate cu copiii în cadrul proiectelor planificate în functie de temele propuse de curriculum, de nivelul de vârsta, de nevoile si de interesele acestora. JOCURILE SI ACTIVITATILE DIDACTICE ALESE sunt cele pe care copiii si le aleg si îi ajuta pe acestia sa socializeze în mod progresiv si sa se initieze în cunoasterea lumii fizice, a mediului social si cultural caruia îi apartin, a matematicii, comunicarii, a limbajului citit si scris. ACTIVITATILE DE DEZVOLTARE PERSONALA includ rutinele, tranzitiile. Rutinele sunt activitatile- reper dupa care se deruleaza întreaga activitate a zilei. Ele acopera nevoile de baza ale copilului si contribuie la dezvoltarea globala a acestuia. Rutinele înglobeaza activitati de tipul: sosirea copilului, întâlnirea de dimineata, micul dejun, igiena-spalatul si toaleta, masa de prânz, somnul/perioada de relaxare de dupa-amiaza, gustarile, plecarea si se disting prin faptul ca se repeta zilnic, la intervale aproximativ stabile, cu aproape aceleasi continuturi. Tranzitiile sunt activitati de scurta durata, care fac trecerea de la momentele de rutina la alte tipuri/categorii de activitati de învatare, de la o activitate de învatare la alta, în diverse momente ale zilei. Activitatile desfasurate în perioada dupa-amiezii (activitati recuperatorii pe domenii de învatare, recreative, de cultivare si dezvoltare a înclinatiilor) sunt tot activitati de învatare. Acestea respecta ritmul propriu de învatare al copilului si aptitudinile individuale ale acestuia si sunt corelate cu tema saptamânala/tema proiectului si cu celelalte activitati din programul zilei. Jocul este activitatea fundamentala a copilului pe care se sprijina atât rutinele cât si tranzitiile si, evident, activitatile de învatare. Acesta influenteaza întreaga conduita si prefigureaza personalitatea în formare a prescolarului. CURRICULUM Curriculumul gradinitei noastre este variat si parcurs gradat în cele trei grupe. Continuturile sunt cele recomandate de Ministerul Educatiei ationale si Cercetarii Stiintifice. TEMATICA SAPTAMÂNALA Programul anual de studiu se va organiza în jurul a sase mari teme: „Cine sunt/suntem?”, „Când, cum si de ce se întâmpla?”, „Cum este, a fost si va fi aici pe Pamânt?”, „Cum planificam/organizam o activitate?”, „Cu ce si cum exprimam ceea ce simtim?” si „Ce si cum vreau sa fiu?”. Este elaborata o tematica specifica pentru fiecare grupa. Aceasta include subiecte precum: gradinita, familia, anotimpurile, animale domestice si salbatice, fructe si legume, copaci si flori, mijloace de transport, sporturi si jocuri, orasul si satul, pamântul, universul, rase umane, obiecte si proprietatile lor, etc. Fiecare tema este parcursa pe durata a 1-3 saptamâni. Temele sunt reluate si îmbogatite de la o grupa la alta. Vocabularul vizat, informatiile, cântecele, poeziile, etc, cresc gradual în volum si complexitate, pe masura ce copiii evolueaza spre grupa pregatitoare. |