| | | Detalii | | | | Domeniul Dezvoltarea fizica, sanatate si igiena personala Domeniul Dezvoltarea socio-emotionala Domeniul Dezvoltarea limbajului si a comunicarii ( dimensiuni : dezvoltarea premiselor citirii si scrierii ) Domeniul Dezvoltarea cognitiva ( dimensiuni : dezvoltarea gândirii logice si rezolvarea de probleme, cunostinte si deprinderi elementare matematice, cunoasterea si întelegerea lumii ) Domeniul Capacitati si atitudini în învatare ( dimensiuni : curiozitate si interes, initiative, persistenta în activitate, creativitate ) Activitati de dezvoltare personala Activitati integrate : maxim 5 activitati integrate pe saptamâna (cunostintele din cadrul mai multor discipline sunt îmbinate armonios pe durata unei zile + jocuri si activitati alese sau cunostintele interdisciplinare sunt focalizate pe domenii si în afara acestora sunt jocurile si activitatile alese). Activitati pe discipline: educarea limbajului, activitati matematice, cunoasterea mediului, educatie pentru societate, educatie fizica, activitati practice, educatie muzicala, activitati artistic-plastice. a) Activitatile pe domenii sunt activitati integrate, pe discipline si optionale. Activitati integrate : maxim 5 activitati integrate pe saptamâna (cunostintele din cadrul mai multor discipline sunt îmbinate armonios pe durata unei zile + jocuri si activitati alese sau cunostintele interdisciplinare sunt focalizate pe domenii si în afara acestora sunt jocurile si activitatile alese). Activitati pe discipline: educarea limbajului, activitati matematice, cunoasterea mediului, educa?ie pentru societate, educa?ie fizica, activitati practice, educatie muzicala, activitati artistic-plastice. Jocurile si activitatile didactice alese b) Jocurile si activitatile didactice alese se desfasoara în interior pe centre : Biblioteca , Coltul casutei / Joc de rol , Constructii , Stiinta , Arte , Nisip si apa, sau în curte. c) Activitatile de dezvoltare personala includ rutinele, tranzitiile si activitatile din perioada dupa-amiezii , optionalele. Optionalele intra în categoria activitatilor de învatare, a celor de dezvoltare personala. Activitatile desfasurate în perioada dupa-amiezii sunt activitati recuperatorii pe domenii, recreative, de cultivare si dezvoltare a înclinatiilor, corelate cu tema proiectului si cu celelalte activitati din programul zilei. Activitatile fundamentale de realizare a procesului instructiv- educativ la prescolari (pe care se sprijina rutinele, tranzitiile , activitatile de învatare ) sunt jocul si activitatile didactice de învatare. Programul anual de studiu cuprinde sase teme: - Când, cum si de ce se întâmpla ?
- Cum este, a fost si va fi aici pe pamânt ?
- Cum planificam / organizam o activitate ?
- Cu ce si cum exprimam ceea ce simtim ?
| | | | | | |