Temele abordate in cadrul Cunoasterii mediului devin mult mai complexe, mai amanuntite (Omul- Organele interne si Simturile; Anotimpurile – Fenomene; Activitati specifice; Sarbatori si traditii; Medii de viata ale animalelor – Savana; Jungla; Desertul; Mari si oceane; Universul).
La activitatea matematica se alcatuiesc grupe in functie de criterii combinate, se realizeaza negatia logica, siruri de obiecte si ordonarea acestora in functie de dimensiune (3-4 obiecte), echivalarea numarului de obiecte din 2 sau mai multe grupe prin punere in corespondenta, forme geometrice: cerc, patrat, triunghi, dreptunghi; se studiaza numerele in limita 1- 10 (sir numeric, vecinii, raportarea numar-cantitate, operatii de adunare si scadere cu 1- 2 unitati).
Activitatea de Educarea limbajului isi propune incepand cu grupa mare sa familiarizeze copilul cu scrisul si cititul ( reprezentarea grafica a propozitiei, cuvantului, silabelor; stabilirea numarului de cuvinte sau silabe; indicarea sunetului initial; recunoasterea catorva litere si cuvinte simple).