Psihodrama la elevii din scoli si licee: Adolescenta Parintii si grupul au roluri esentiale in viata unui adolescent. Grupul de psihodrama intrunind ambele functii, asigura un cadru propice solutionarii problemelor caracteristice pubertatii prin asigurarea posibilitatii de externalizare, corectare si reintegrare a obiectelor interne. Adolescenţa este o perioadă de vărstă specifică si de cele mai multe ori cea mai dificilă. Adolescentii manifesta o tendinta uneori exagerata de a-si manifesta personalitate in ideea de a iesi din tipar, de a fi originali, de a fi in centrul atentiei tuturor cercurilor de oameni cu care intra in contact. Fara o canalizare eficienta a resurselor, fara un sprijin care sa-i ajute sa-si foloseasca benefic energia, acest lucru poate sa duca spre comportamente deviante, antisociale sau tulburari in structura personalitatii (depresii, anxietate, comunicare slaba di deficitara, auto si/sau heteroagresivitate). Astfel, grupurile de dezvoltare personala psihodramatice isi aduc aportul in directionarea eficienta a adolescentilor spre comportamente constructive ce duc disponibilitatea de autocunoastere si cunoastere reciproca intragrupala. O şedinţă de psihodramă cu adolescenţi câteodată poate fi asemănătoare cu o şedinţă de adulţi, altădată cu una de copii, uneori fiind o mare provocare, necesitând creativitate şi sensibilitate specială din partea conducătorilor/trainerului/psihodramatistului. Participand la grupuri si sesiuni psihodramatice, adolescentii vor avea posibilitatea să improvizeze o scenă de psihodramă, identificându-se cu caracteristicile vârstei de adolescenţi. Program educational pentru adolescenti Programul are la baza metoda psihodramei clasice si se adreseaza elevilor din scoli si licee. Scopul programului: Dezvoltarea abilitatilor si capacitatilor psiho-mentale si afective caracteristice categoriilor de varsta ale tinerilor vizati in program, in baza dezvoltarii creativitatii si spontaneitatii. Traininguri pentru adolescenti: - „In locul tau”– se urmareste construirea si dobandirea comportamentelor elevilor in relatie cu parintii si profesorii.
- „Elevul, actor si observator„ – se urmareste accesarea potentialului la elevi in vederea adaptarii sociale si cresterii perfomantelor scolare.
Obiectivele urmarite prin intermediul programului pentru adolescenti: - Intelegerea si delimitarea rolurilor in situatii diferite.
- Dezvoltarea spiritului de echipa;
- Dezvoltarea capacitatii de comunicare si largirea gradului de autonomie in exprimarea emotiilor (furie, negare, agresivitate/violenta, neintelegere, exuberanta etc);
- Dezvoltarea capacitatii de exprimare a ideilor de continut;
- Optimizarea dezvoltarii creativitatii si spontaneitatii;
- Canalizarea eficienta a motivatiei cu accent pe dezvoltarea capacitatii de autocunoastere si de cunoastere reciproca.
Metode si activitati folosite in cadrul programului: - fundamente din psihodrama clasica moreniana,
- educatie nonformala,
- regie si actorie,
- elemente si fundamente din domeniul artistic (muzica, pictura)
Grupurile tinta sunt constituite din tineri adolescenti selectati pe categorii de varsta: - 9-12 ani;
- 13-15 ani;
- 16-18 ani.
Va asteptam sa va inscrieti la grupurile de dezvoltare personala: Tel: 0728.750.387 e-mail: in2constient@gmail.com |