Apelarea numarului 112 reprezinta o cale rapida de a comunica cu dispeceratele locale de urgenta (Poliţie, Pompieri, Ambulanţă) in timpul unei situatii de urgenta. Se consideră o SITUATIE DE URGENTA atunci când se impune interventia Politiei, Pompierilor si Salvarii pentru a salva viata , proprietatea si mediul. Exemple de situatii de urgenta : - Omor;
- Atac armat;
- Atentat;
- Talharie;
- Tulburarea grava a ordinii si linistii publice;
- Dezertari;
- Evadari;
- Trafic si consum de droguri;
- Furturi;
- Accident de circulatie soldat cu victime sau cu persoane blocate in autovehicule;
- Explozii;
- Electrocutari;
- Caderi de la inaltime;
- Surpari de teren;
- Accident grav la metrou;
- Accident de aviatie;
- Accident feroviar;
- Probleme medicale grave;
- Incendii;
- Inundatii.
Modalitatea de procesare a unui caz: un cetatean apeleaza 112 pentru a semnala un accident de circulatie grav, soldat cu victime omenesti; sistemul identifica numarul de telefon al persoanei care a semnalat cazul; se determina numele si adresa abonatului postului telefonic prin cautare automata în baza de date (la fel se procedeaza si in tarile Uniunii Europene, S.U.A. s i Canada, fiind o m a sur a necesar a pentru aflarea veridicitatii apelului); operatorul cere apelantului date despre natura cazului; se transmit toate datele la dispeceratele Politiei, Ambulantei si Pompierilor, in functie de natura cazului (aceast a operatiune se realizeaza in 2-3 secunde); dispecerii stabilesc rapid mijloacele de interventie care participa la solutionarea cazului; pe hart a se afi s eaz a conexiunea caz - mijloace de interven t ie; Cine suna la 112 trebuie sa raspunda la urmatoarele intrebari: » Ce urgenta are? » Unde este urgenta? » Unde se afla? » De la ce numar de telefon suna? » Cum se numeste?Apelantul trebuie sa ramana la telefon pentru a furniza detalii suplimentare asupra urgentei si pentru a primi recomandarile operatorilor agentiilor de urgenta. |