Abordam tehnica invatarii experientiale, asa cum transmite si denumirea, aceasta reprezinta un proces prin care cunoasterea apare ca urmare a experientei active, practice, fiind nevoie de actiune, explorare, cooperare, deductii. In invatarea experientiala noi ne folosim predominant de 6 centre ordonate si decorate caracteristic in salile de curs. Clasa este “impartita” in arii (centre) de stimulare si experienta. Fiecare zona contine diferite activitati, toate cat de mult posibil corelate cu tematica saptamanala. Copiii sunt liberi sa acceseze orice arie doresc pe parcursul zilei, cu exceptia momentelor in care trebuie sa-si efectueze temele sau au diverse activitati in program. Aceste arii se pot schimba ocazional in functie de obiectivele stabilite de catre pedagogi, tematici sau interesul copiilor. 1.Zona jocurilor de constructii si strategie 2.Zona jocurilor de rol&lumea in miniatura 3.Zona de arta&crafturi 4.Zona jocurilor de masa&de societate 5.Zona de stiinta&jocuri senzoriale 6.Zona „lumea cartilor” 1. Zona jocuri de constructii si strategie – arie in care gasim lego, cuburi, caramizi, nisip, labirinte, trasee etc. 2. Zona jocurilor de rol&lumea in miniatura – arie in care gasim costume, palarii, masti, ochelari, casute de papusi, garaje si parcari, truse de doctori etc. 3. Zona de arta&crafturi – arie in care gasim tempera, creioane colorate, acuarele, hartie, foarfeci, lipici, carton etc. 4. Zona jocuri de masa&societate – arie in care gasim jocuri de tip rummy, monopoly, nu te supara frate, carti de joc, puzzle-uri, jenga, domino, sah, jocuri de asociere si sortare etc. 5. Zona de stiinta& jocuri senzoriale – arie in care gasim cutii, sticle, borcane, nisip, plastelina, paste, orez, faina, spuma de ras, frisca, apa, amidon, insecte/plante/animale (mini toys) etc. 6. Zona „lumea cartilor” – arie in care gasim pernute, carti, dictionare, cartonase, reviste etc. Aceste categorii (centre) reprezinta zone amenajate specific in clase, unde intalnim materiale si jucarii caracteristice, copiii avand oportunitatea de a tranzita pe parcursul unei zile mai multe arii de interes in care sa se joace, dar sa si invete concepte tipice spatiului cercetat. |