Potrivit misiunii KINDERAKADEMIE, gradinita este locul unde copilul isi dezvolta personalitatea in vederea integrarii in invatamantul primar si adaptarii optime intr-un mediu social in continua schimbare, viziunea noastra fiind: “Demersul nostru educational, alaturi de familie si comunitate, are ca ideal dezvoltarea libera, integrala si armonioasa a individualitatii fiecarui copil, formarea unei personalitatii autonome intr-o lume dinamica, supusa unor transformari continue.” Pentru copilul, care ne trece pragul, avem in vedere un program educational bazat pe jocuri, activitati de invatare interactive si atractive, potrivite fiecarui nivel de varsta. În programul nostru zilnic se regasesc activitati pe domenii experientiale, iocuri si activitati liber-alese si activitati pentru dezvoltare personala Activitatile pe domenii experientiale sunt activitati desfasurate cu copiii in cadrul unor proiecte tematice sau in cadrul saptamanilor independente, planificate in functie de temele mari propuse de curriculum, precum si de nivelul de varsta si de nevoile si interesele copiilor din grupa. Mijloacele de realizare sunt jocul cu toate valentele si sub toate formele sale (liber, dirijat, initiat de copii, sau initiat de cadrul didactic, jocul didactic, logic, de perspicacitate, de creativitate, muzical, de miscare etc.), povestirea, exercitiile cu material individual, experimentele, constructiile, lectura dupa imagini, observarea, convorbirea, povestirile create de copii, memorizarile, precum si alte mijloace, specifice didacticii, in functie de nevoile educationale ale copiilor prescolari. Jocurile si activitatile liber alese sunt cele pe care, de regula, copiii si le aleg si care ii ajuta sa socializeze in mod progresiv si sa se initieze in cunoasterea lumii fizice, a mediului social si cultural caruia ii apartin, a matematicii, comunicarii, a limbajului citit si scris. Acestea se desfasoara pe grupuri mici, in perechi si chiar individual. O conditie esentiala pentru reusita desfasurarii jocurilor si a activitatilor liber-alese este preocuparea educatoarelor noastre pentru modul in care este organizat si conceput mediul educational. Acesta stimuleaza copilul, il ajuta sa se orienteze, il invita sa descopere. Materialele care se vor regasi zilnic in centrele de joaca libera sunt atent alese, in stransa corelare cu tema saptamanii sau cu tema proiectului aflat in derulare. În programul zilnic exista cel putin o activitate sau un moment de miscare (joc de miscare cu text si cant, activitate de educatie fizica, moment de inviorare, intreceri sau trasee sportive, plimbare in aer liber etc.). Totodata, cadrele didactice au in vedere expunerea copiilor la factorii de mediu, ca o conditie pentru mentinerea starii de sanatate a organismului, asadar copiii vor petrece timp de joaca sau invatare in aer liber, cel putin o data pe zi, indiferent de anotimp. Lectura ramane una dintre cele mai intense, mai educative si mai raspandite activitati. Cu cat apropierea copilului de carte se face mai devreme, cu atat mai importante si mai durabile sunt efectele ei in domeniul limbajului, al comunicarii, precum si in cel al comportamentului si al socializarii. În acest context, pentru a potenta efectul demersurilor initiate, inca din 2002, in cadrul proiectului national Sa citim pentru mileniul III, se statueaza, ca moment obligatoriu, de 10-15 minute/zi, Momentul povestilor. |