Asa cum atesta documentele din arhiva liceul a fost înfiintat în anul 1958. Initial a functionat în strada Stejarului nr.42 sub denumirea “Scoala Medie Mixta nr.39”. Începând din anul 1965 a devenit “Liceul nr.39”.În septembrie 1969, se muta la adresa actuala, Aleea Fuiorului nr.9, Sector 3, Bucuresti. În perioada 1971-1978 functioneaza ca liceu real-umanist, cu clase de limba italiana. Din datele statistice si din relatarile fostilor elevi si profesori, aceasta a fost perioada de vârf a liceului. Din anul 1978 si pâna în 1989 fiinteaza sub numele de “Liceul industrial nr. 26 “. În anul 1990 redevine liceu teoretic ce va fi cunoscut ca Liceul Teoretic “ Liviu Rebreanu”, iar din anul 1992, este cunoscut ca Liceul Teoretic “Dante Alighieri”. Schimbarea denumirii este legata de înfiintarea unor clase bilingve ( româna – italiana ) la profilul umanist al liceului care se vor extinde si la profilul realist. Începând cu anul scolar 1996-1997 se înfiinteaza în cadrul liceului si clase gimnaziale profilate pe studiul intensiv al limbii italiene, în vederea asigurarii unor candidati bine pregatiti pentru învatamântul liceal. În anul 2002, se semneaza un Memorandum de întelegere bipartit între Guvernul României si Guvernul Republicii Italiene privind functionarea sectiilor bilingve româno italiene. Punctul forte care-i defineste specificul în prezent si în perspectiva îl constituie studiul limbii si culturii italiene. Prin atestatul de competente lingvistice absolventii claselor bilingve au acces direct pe piata fortei de munca. Implicarea în acest acord a reprezentat un prim pas facut de liceu în procesul de integrare în marea familie europeana. Preocuparea pentru educatia multietnica , a colectivului de profesori ai liceului a fost materializata, începând cu anul scolar 2007 – 2008, data la care fiinteaza o clasa de gimnaziu cu limba italiana ca limba materna. Din anul 1997, scoala a fost implicata în numeroase proiecte europene desfasurate în cadrul programului “ Socrates “, având ca parteneri scoli din Italia, Portugalia, Franta, Finlanda, Suedia, Irlanda,etc. Utilitatea acestor programe a fost evidentiata pe tot parcursul acestor ani atât în activitatea elevilor cât si în cea a cadrelor didactice.Proiectele în care a fost implicat liceul nostru au urmarit cresterea calitatii si dimensiunii europene a pregatirii si formarii profesionale continui.Parteneriatele au dat posibilitatea unei confruntari deschise cu noi metode, cu diferite metodologii, cu realitati diferite, evidentiind noi metode formative si dobândirea a noi capacitati pentru a le satisface. Elevii claselor bilingve din liceu au participat la numeroase schimburi culturale cu scoli din Italia, atât pentru cunoasterea obiceiurilor si culturii tarii respective, cât si pentru perfectionarea cunostintelor de limba. |