Multi soferi ignora aproape complet instalatia electrica a masinii, marginindu-se sa mearga la un service când se mai arde un bec sau o siguranta. Exista însa aspecte extrem de importante, de care e musai sa se tina seama, pentru a evita problemele la instalatia electrica. Unele dintre ele pot fi foarte grave. Alternatorul este una dintre cele mai importante parti ale unei masini, multi considerandu-l a fi inima automobilului. Rolul acestei piese este aceea de a genera energie electrica, alaturi de baterie si de regulatorul de tensiune, energie esentiala pentru pornire, dar si pentru actionarea diverselor componente: lumini, geamuri, alte elemente electrice. Ceea ce face mai exact este sa converteasca energia mecanica in energie electrica, livrand-o sub forma de curent alternativ (de unde ii vine si denumirea). Din punct de vedere tehnic, poate sa fie denumit cu usurinta o masina de curent alternativ. Daca in trecut alternatorul nu avea un rol chiar atat de mare, in conditiile in care consumatorii electrici dintr-o masina nu erau chiar atat de numerosi, astazi, aceasta piesa trebuie sa produca energie de pana la 2 kW pentru consumatori si pe langa asta, sa incarce acumulatorul. Cat costa un alternator si cand trebuie inlocuit? In mod normal, atunci cand alternatorul se uzeaza, acesta trebuie sa fie inlocuit. Un alternator nou costa aproximativ 400 de lei pentru un Logan, la care se adauga manopera, aproximativ 200 de lei. Costurile pot creste, in functie de modelul automobilului. Daca se acorda atentie semnelor oferite de masina, costurile pot fi reduse prin apelarea la solutiile de reparatii alternatoare. In comparatie cu costul generat de achizitia unei piese noi, reparatia costa doar cateva zeci de lei. Pentru a genera economia substantiala si a putea apela cu succes la reparatia unui alternator, soferii trebuie sa stie cu exactitate care sunt principalele semne pe care le ofera un alternator. Conform mecanicilor auto, cele mai importante semne sunt urmatoarele: - Mirosul de incins. Atunci cand alternatorul este defect, zona motorului incepe sa aiba un miros de incins. Acest miros este cauzat de o presiune mai mare pe curelele cu ajutorul carora se face transmisia si de o functionare incorecta a rotii de transmisie. Cei care au mai avut de a face cu alternatoare defecte isi vor da seama ca este ceva in neregula, in conditiile in care mirosul este unul specific.
- Aparitia in bord a martorului in forma de baterie. Acesta se aprinde, in mod normal, atunci cand este pus contactul, insa de regula dispare. Daca ramane aprins, sunt sanse mari sa fie probleme legate de alternator sau de alte piese din sistemul de incarcare.
- Fluctuatii la faruri si la lumini. Uneori, atunci cand alternatorul incepe sa nu mai functioneze corect, acesta prezinta anumite fluctuatii atunci cand autoturismul este la relanti.
- Sunete ciudate venite de la motor. Un alt simptom des intalnit este aparitia unui marait din zona motorului, in locul torsului placut auzului.
- Automobilul reactioneaza greu la pornire. Tot din zona incarcarii apare si o pornire greoaie. Daca masina reactioneaza greu sau nu mai porneste, este posibil sa fie o problema de la alternator sau de la baterie.
Electromotorul Electromotorul mai poarta si denumirea de demaror. Acesta este un dispozitiv electromecanic care are capacitatea de a converti energia electrica in energie mecanica. Pentru a face acest lucru se foloseste de undele electromagnetice. Electromotorul este gandit sa foloseasca o tensiune de 12 volti si curent electric la intenstate mare. Rolul electromotorului este de a antrena un motor cu combustie interna pentru a porni. Vino la noi si bucura-te de cel mai corect raport calitate-pret. Profesionalismul specialistilor nostri si calitatea pieselor folosite este motivul pentru care vei reveni cu placere. |