Sistemul utilizat de noi foloseste un amestec de motorina cu GPL. Dezvoltarea acestui sistem dual, motorina+GPL (DFD = dual fuel diesel), a fost motivata de obtinerea unor cheltuieli mai reduse pentru combustibil, obtinerea unor emisii poluante mult mai mici, precum si a unei fiabilitati mai mari a motoarelor diesel. Motorina, care are o ardere de 82%, amestecata cu propanul dezvolta o ardere aproape completa de 97.5%, asemanatoare cu a benzinei. AVANTAJELE SISTEMULUI DE ALIMENTARE DUAL DIESEL-GAZ MILANO: CRESTE ECONOMIA DE COMBUSTIBIL PANA 35%. REDUCE EMISIILE DE NOXE. CRESTE PERFORMANTELE MOTORULUI. REDUCE CONTAMINAREA ULEIULUI DIN MOTOR. REDUCTORUL DE GAZ MILANO REDUCTORUL DE GAZ A FOST IN ASA FEL INCAT SA GARANTEZE SCHIMBAREA GAZULLUI DIN STARE LICHIDA IN STARE VAPORI.PRESIUNEA CARE IESE DIN REDUCTORESTE SETATA LA 1.8 BARI, DAR POATE FI AJUSTATA INTRE 0.6-2.5 BARI. GAZUL CARE INTRA IN REDUCTOR , CIRCULA PRIN CANALELE ACESTUIA SCHIMBANDU-SI STAREA DIN LICHID IN VAPORI. PRESIUNEA CARE IESE DIN REDUCTOR ESTE SETATA LA 1.8 BARI. PE REDUCTOR ESTE MONTAT UN SENZOR DE TEMPERATURA CARE MONITORIZEAZA TEMPERATURA REDUCTORULUI , TRIMITAND-O CATRE UNITATEA ELECTRONICA , ACEASTA NEPERMITAND TRECEREA PE GAZ SUB O TEMPERATURA DE 40 °C. REDUCTORUL ESTE INCALZIT PENTRU A GARANTA TRECEREA GAZULUI DIN STARE LICHIDA IN STARE VAPORI CU AJUTORUL LICHIDULUI DE RACIRE A MOTORULUI. CIRCULATIA APEI TREBUIE VERIFICATA. RAMPA DE INJECTOARE MILANO SISTEMUL DE INJECTOARE MILANO DIESEL IA SEMNALUL DE LA UNITATEA DE CONTROL SI CONTROLEAZA INJECTAREA GAZULUIVAPORIZATIN MOTOR. INJECTIA GAZULUIPOATE FI AJUSTATA DOAR CU AJUTORUL SOFTWARELUI. INJECTOARELE TREBUIE MONTATE INTRE REDUCTOR SI GALERIA DE ADMISIE. INJECTOARELE TREBUIE MONTATE DEPARTE DE COMPONENTELE INCINSE (EX: GALERIA DE EVACUARE). FIRELE SITEMULUI DE INJECTOARE MILANO DIESEL POT FI VAZUTE IN DIAGRAMA ELECTRICA ( LA SFARSITUL MANUALULUI). INJECTAREA GAZULUI IN MOTOR GAZUL ESTE INJECTAT DE CATRE INJECTOARE IN GALERIA DE ADMISIE . STUTURILE DIN GALERIA DE ADMISIE SE VOR MONTA DUPA UNITATEA TURBO-INTERCOOLER UNITATEA DE CONTROL ELECTRONIC (ECU) A SISTEMULUI DE ALIMENTARE DUAL DIESEL-GAZ UNITATEA DE CONTROL MILANO ARE ROLUL DE A CONTROLA INJECTIA DE GAZ. IN ACORD CU PARAMETRI PREZENTI (TEMPERATURA REDUCTORULUI, TEMPERATURA GAZULUI, PRESIUNE VACCUM, RPM) SI PARAMETRI SETATI CU AJUTORUL SOFTWARELUI CALCULEAZA TIMPUL DE INJECTIE NECESAR FUNCTIONARI MOTORULUI. UNITATEA ELECTRONICA VERIFICA TOATE COMPONENTELE SISTEMULUI. UNITATEA ELECTRONICA TREBUIE MONTATA DEPARTE DE SURSELE DE CALDURA SI LICHID (TUBULATURA EVACUARE GAZE SI RADIATOR). UNITATEA DE CONTROL POATE FI MONTATA IN ORICE POZITIE, NEINFLUENTAND FUNTIONAREA ACESTEIA. IN CAZUL IN CARE UNITATEA ESTE FABRICATA DIN ALUMINIU VOM FOLOSI UN CARD PENTRU A PROTEJA PIESELE ELECTRONICE. COMUTATORUL MILANO COMUTATORUL ESTE MONTAT IN BORD PENTRU A VA DA POSIBILITATEA SA SCHIMBATI POZITIA DE DIESEL SAU GAZ. CAND AUTOVEHICOLUL RULEAZA PE MOTORINA DOAR LEDUL ROSU VA FI APRINS . IN MOMENTUL SCHIMBARI PE GAZ SE VA APRINDE UN LED ALBASTRUSI DE ASEMENEA SE VOR APRINDE SI LEDURILE CE INDICA NIVELUL DE GAZ DIN REZERVOR. CAND REZERVORUL ESTE PLIN SE APRINDE 4 LEDURI VERZI , IN MOMENTUL TERMINARI GAZULUI SE VA APRINDE UN LED ROSU PENTRU A INDICA REZERVA. SISTEMUL BENEFICIAZA DE UN BUZZER CARE IN MOMENTUL TERMINARI GAZULUI VA AVERTIZEAZA CU UN SEMNAL SONOR CA SISTEMUL A TRECUT PE MOTORINA. |