În copilaria timpurie, se întâmpla schimbari uimitoare în abilitatile de gândire ale copiilor. Amintirile lor devin din ce în ce mai puternice, dovada ca îsi amintesc adesea detalii surprinzatoare. Îsi pot împartasi ideile în moduri noi si interesante. Imaginatia lor devine un vehicul principal pentru joaca si învatare. Ei încep sa compare, sa contrasteze, sa organizeze, sa analizeze si sa vina cu modalitati din ce în ce mai complexe de a rezolva probleme, ceea ce îi ajuta sa creeze sisteme mentale complexe ce dezvolta abilitatile de matematica si rationamentul stiintific. În general, dezvoltarea cognitiva a prescolarilor este un proces complex si continuu, care implica multiple aspecte ale dezvoltarii lor fizice, mentale si emotionale. Stimulam dezvoltarea cognitiva cu preponderenta prin: - dezvoltarea abilitatilor senzoriale si motorii;
- Dezvoltarea abilitatilor lingvistice;
- Dezvoltarea abilitatilor de memorare si gândire abstracta;
- Dezvoltarea abilitatilor sociale si emotionale;
- Dezvoltarea abilitatilor de joc si creativitate;
|